SATL SATL
Suomen Autoteknillinen Liitto
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu sisään
  • SATL.fi
  • Ostoskori
  • Suomeksi
  • På Svenska
  • In English
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu sisään
  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Mediatiedotteet
    • Suomen Autolehti
    • Autoalan tiedotteet
  • Jäsenille
    • Yhteistyökumppanit ja jäsenedut
      • A-Katsastus
      • Euromaster
      • Holiday Club
      • Sokos Hotellit
      • St1
      • Suomen Autolehti
      • Tallink Silja
    • Satelliitti-jäsenlehti
    • Jäsenjärjestönä mukana toiminnassa
    • Paikallisyhdistykset
    • FISITA
    • Jäsenrekisterin extranet
    • Päivitä jäsentietojasi
    • Apurahat
    • Kiertokirjeet
    • Osaamisen kehittäminen
      • Tallennetut SATL-webinaarit
      • Paikallisyhdistysten WordPress-sivuston ylläpidon ohjeita
    • Verkkokauppa
    • Sähköinen Suomen Autolehti
  • Osaamisen kehittäminen
    • Koulutukset
    • Prodiags -koulutukset
    • Seminaarit
    • Verkkokurssit
    • Webinaarit
    • Oppaat
    • Anna palautetta
  • Tapahtumat
    • Messut
    • Tapahtumapäivät
    • Kaikki tapahtumat
    • Anna palautetta
  • Kirjat ja tuotteet
    • Kirjat
      • Ajoneuvotekniikka
      • Bosch – teknistä tietoutta
    • Muut tuotteet
  • Blogi
  • SATL
    • Tietoa SATL:sta
    • Hae jäsenyyttä
    • Yhteystiedot
    • Toimihenkilöt
    • Liittohallituksen yhteystiedot
    • Yhteydenottolomake
    • Säännöt
    • Tilaa SATL:n uutiskirje

Etusivu / Autotekniikka

Kategoriat
  • Asiakaspalvelu
  • Autokauppa
  • Autotekniikka
  • Liikenne
  • Yleinen
Kirjoittajat
Juha Seppälä
Juha Kiiskinen
KALLE KALAJA
Timo Kanninen
Avainsanat

aftersales, aftersalessummit, ahtaminen, ajoneuvokohtainen, ajovalot, Apuraha, asiakas, asiakaskeskustelu, asiakaskokemus, asiakasrajapinta, autoala, autoalan jälkimarkkinat, autoalan jälkimarkkinointi, autoalan koulutus, autohuolto, autokauppa, autokorjaamot, automotive engineering, automyyjät, automyynti, autotekniikka, autoteollisuus, Big data, biokaasu, blogi, diesel, dieselajoneuvot, elektoniikka, executive, FISITA, FISITA 2020, Formula, Formula Student, Fossiiliton, gasum, glykoli, harrasteauto, henkilökuva, hybridiautot, ilmastointi, Insinööri, insinöörityö, Insinöörityögaala, instagram, jäähdytys, jälkimarkkinabarometri, jälkimarkkinointi, jarrut, jäsen, jäsenlehti, johtaminen, kaasu, kaasuauto, kaasuautot, Kalle Kalaja, kaukovalot, kesäauto, kesäkaara, Kestävä liikkuminen ja toiminta, Kestävän liikkumisen tutkimus- ja koulutusrahasto, kevytauto, kongressi, korjaamo, korjaamot, korona, kotimaanmatkailu, koulutus, ksenon, Kultainen elämäntyömerkki, kuuntelu, kuvakisa, kylmäaine, laihaseos, lammpu, lamppu, led, liikenne, Liikennepäästöt, liiketoiminta, Liittokokous siirretty, lisämyynti, logistiikka, luovutushuolto, lut, lvm, Maailmankongressi, maakaasu, mekaanikot, messut, Metropolia, moottoritekniikka, moottoriurheilu, myynti, Neliveto, nopeus, OLED, opinnäytetyö, opiskelijat, osaaminen, päästöt, pakettiauto, pakokaasu, palvelu, pandemia, pienhiukkaset, poikkeusaika, portaali, prosessit, puheenjohtaja, R744, säätö, Sähköauto-opas, sähköauton lataus, sähköautot, sähkömoottoripyörä, sähköpyörä, satelliitti, seminaari, summit, Suomen Autolehti, taloudellisuus, tankkaus, telematiikka, Tieliikennelaki, Travelling Fellowship, tulevaisuus, turbo, turboahdin, uusi liiketoimintajohtaja, uutiskirje, vaihteistot, vaikuttaja, valojen suuntaus, valot, verkkokoulutus, virittäminen, voimansiirto, Vuoden Autoteknikko, webinaari, World Congress, xenon

Autotekniikka

Laihaseosmoottori kehittyy: suorituskykyä lisää, kulutusta vähemmän

Laihaseosmoottori kehittyy: suorituskykyä lisää, kulutusta...

Kuten aikaisemminkin, polttomoottori on varustettu 24 V jännitetasolla operoivalla hihnakäyttöisellä käynnistingeneraattorilla, joka kykenee valikoidusti tukemaan polttomoottoria enintään 4,8 kilowatin teholla.

6.04.2021
  • Autotekniikka
Juha Kiiskinen
Laihaseosmoottori kehittyy: suorituskykyä lisää, kulutusta vähemmän
Toyota G16E-GTS: Turbovoimala

Toyota G16E-GTS: Turbovoimala

Polttoaineensyöttö yhdistää sekä suorasuihkutuksen (GDI) että imusarjasuihkutuksen (MPI), jolloin lopputulemana on Toyota D-4S -järjestelmä. Yhteensä suihkutussuuttimia on kuusi kappaletta.

5.01.2021
  • Autotekniikka
Juha Kiiskinen
Toyota G16E-GTS: Turbovoimala
Mercedes-AMG sähköistää turboahtimen

Mercedes-AMG sähköistää turboahtimen

Moottorinohjausjärjestelmän ohjaama sähkömoottori käyttää ahtimen kompressoripyörää ennen kuin kasvava pakokaasuvirtaus ottaa tehtävän hoitaakseen.

9.12.2020
  • Autotekniikka
Juha Kiiskinen
Mercedes-AMG sähköistää turboahtimen
Kolmesylinteriset valtaavat alaa: Rivikuutosen puolikas

Kolmesylinteriset valtaavat alaa: Rivikuutosen puolikas

Kahdeksan vuotta sitten markkinoille tullut kolmesylinterinen Ford Ecoboost-turbomoottori on osoittautunut menestystarinaksi, jota muut valmistajat eivät voineet tyytyä seuraamaan sivusta. Ecoboostin…

22.10.2020
  • Autotekniikka
Juha Kiiskinen
Kolmesylinteriset valtaavat alaa: Rivikuutosen puolikas
Laihaseosmoottori tuotantoon: Haaveista käytännön toteutuksiin

Laihaseosmoottori tuotantoon: Haaveista käytännön toteutuksiin

Ottomoottorin puristussytytyksen kehittäminen on jo pitkään ollut insinöörien tavoite. Haaveet ovat eläneet lähes yhtä pitkään kuin polttomoottorikin, mutta haaveista on…

18.09.2020
  • Autotekniikka
Juha Kiiskinen
Laihaseosmoottori tuotantoon: Haaveista käytännön toteutuksiin
Automaattivaihteistot yleistyvät

Automaattivaihteistot yleistyvät

Automaattiset tai automatisoidut vaihteistot yleistyvät vauhdilla. Esimerkiksi Saksassa likipitäen joka toinen uutena myyty henkilöauto on varustettu automaattisella vaihteistolla. Kehitykseen on…

21.08.2020
  • Autotekniikka
  • Yleinen
Juha Kiiskinen
Automaattivaihteistot yleistyvät
+ Näytä enemmän

Suomen Autoteknillinen Liitto

Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi

Toimihenkilöt
Laskutusosoitteet

  • SATL Facebook
  • SATL Twitter
  • SATL LinkedIn
  • SATL Instagram

Tietoa SATL:sta

Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.

SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.

Lue lisää

Sisältö

  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Mediatiedotteet
    • Suomen Autolehti
    • Autoalan tiedotteet
  • Jäsenille
    • Yhteistyökumppanit ja jäsenedut
      • A-Katsastus
      • Euromaster
      • Holiday Club
      • Sokos Hotellit
      • St1
      • Suomen Autolehti
      • Tallink Silja
    • Satelliitti-jäsenlehti
    • Jäsenjärjestönä mukana toiminnassa
    • Paikallisyhdistykset
    • FISITA
    • Jäsenrekisterin extranet
    • Päivitä jäsentietojasi
    • Apurahat
    • Kiertokirjeet
    • Osaamisen kehittäminen
      • Tallennetut SATL-webinaarit
      • Paikallisyhdistysten WordPress-sivuston ylläpidon ohjeita
    • Verkkokauppa
    • Sähköinen Suomen Autolehti
  • Osaamisen kehittäminen
    • Koulutukset
    • Prodiags -koulutukset
    • Seminaarit
    • Verkkokurssit
    • Webinaarit
    • Oppaat
    • Anna palautetta
  • Tapahtumat
    • Messut
    • Tapahtumapäivät
    • Kaikki tapahtumat
    • Anna palautetta
  • Kirjat ja tuotteet
    • Kirjat
      • Ajoneuvotekniikka
      • Bosch – teknistä tietoutta
    • Muut tuotteet
  • Blogi
  • SATL
    • Tietoa SATL:sta
    • Hae jäsenyyttä
    • Yhteystiedot
    • Toimihenkilöt
    • Liittohallituksen yhteystiedot
    • Yhteydenottolomake
    • Säännöt
    • Tilaa SATL:n uutiskirje

Pikalinkit

  • Hae jäsenyyttä
  • Paikallisyhdistykset
  • Jäsenrekisterin extranet
  • Yhteydenottolomake
  • Tilaus- ja toimitusehdot
  • Tietoa evästeistä
  • Tietosuojaseloste