Tällä alkuperäisteoksen 4. päivitetyllä painoksella (julkaistu saksaksi 5/2021) Torsten Schmidt esittelee nykyisen käytössä olevan hybridi- ja sähköajoneuvojen tekniikan ja yhdistää korkeajännitejärjestelmien käsittelyn korjaamokäytäntöihin.
Kirjan alussa Schmidt käy läpi termien määritelmät keskittyen autoteknisiin näkökohtiin kirjan muissa luvuissa. Eri hybridikonseptien yleisten ominaisuuksien jälkeen käydään läpi voimansiirron toimintamallien selitykset. Schmidt täydentää teoreettisia näkökohtia käytännön esimerkeillä. Lisäksi hän selittää, kuinka kulloinenkin käyttöjärjestelmä toimii ja näyttää rakenteelliset erot. Myös korkeajännitejärjestelmän rakenne ja toiminta saavat paljon huomiota – täydennettynä tärkeimpien HV-komponenttien erityisominaisuuksilla.
Kirjan käytännön osassa Schmidt käsittelee korkeajänniteajoneuvojen huoltoa ja korjausta saksalaistoimijoiden näkökulmasta. Siinä keskitytään esimerkiksi HV-järjestelmän irtikytkentään ja potentiaalin tasausmittaukseen. Schmidt on itse tarkistanut perusteellisesti faktat, jotka käsittelevät ilmastointihuoltoa, eristyksen valvonnan mittausstrategioita, 48 voltin kevythybridejä ja polttokennoajoneuvoja.
Kirjan normaali hinta on 35,45 € alv 0 %, eli 39,00 € sis. alv 10 %, opiskelijajäsenille 30,00 € alv 0%, 33,00 € alv 10 %. Nämä ovat myös alimmat viimeisen 30 päivän aikana markkinoidut hinnat.
Hintoihin lisätään toimituskulut (alkaen 6,49 €/lähetys 10 % alv), 100,00 € (alv 0%) tuotetilaukset ilman toimituskuluja.
Kirjan 1.2.2023 pidetyn julkistamistilaisuuden tallenteen pääset katsomaan TÄÄLTÄ!
Tiedot
- ISBN: 978-951-9155-59-3
- Alkuperäisteoksen kustantaja Krafthand Medien GmbH, kirjoittaja Torsten Schmidt
- Alkuperäisteoksen 4. päivitetty painos
- Sivumäärä: 208, kattava nelivärikuvitus
- Sidosasu: Nidottu, pehmeäkantinen
- Koko: 160 x 215 x 12 mm, paino 425 g
- Julkaisukuukausi: 2/2023
- Kustantaja: Suomen Autoteknillinen Liitto ry
- Suomenkielinen käännös: Tuomas Saari