SCR-tekniikasta dieselin pelastus
Dieselmoottorissa palaminen tapahtuu suurella ilmamäärällä korkeassa lämpötilassa verrattain laihalla seoksella. Sylintereihin tuotu ilma puristetaan tilavuuteen, joka on monin kerroin tiiviimpi…
Dieselmoottorissa palaminen tapahtuu suurella ilmamäärällä korkeassa lämpötilassa verrattain laihalla seoksella. Sylintereihin tuotu ilma puristetaan tilavuuteen, joka on monin kerroin tiiviimpi…
Henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen tapauksessa ladattavat täyssähköautot näyttävät olevan vahvoilla, kun polttomoottoreista aikanaan tullaan luopumaan. Miltä tilanne näyttää raskaiden hyötyajoneuvojen…
Dieselautoilun suosio on kokenut laskuja ja nousuja. Tietyissä ajoneuvoissa se on edelleen pääasiallinen voimanlähde. Dieseltekniikka on vähenemässä pienemmistä henkilöautoista, joissa…
Tarkasteltaessa päästöarvoja, ei kannata puhua kehitysaskeleista, vaan loikista. Nykyiset polttoaineen palamisen hallintatavat ja pakokaasujen useat puhdistusmenetelmät takaavat niin loistavan lopputuloksen, että eri voimanlähdevertailuissa tulee perehtyä jo kaikkiin tuotanto- ja käyttöketjujen osa-alueisiin riittävän tarkasteluaineiston aikaansaamiseksi.
Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi
Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.
SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.