Sähkölämmitteinen katalysaattori tulossa
Pakokaasupäästöjä tulevaisuudessa säätelevä Euro 7-normi on vielä luonnostelu- ja lobbausvaiheessa. Kuitenkin jo nyt on tiedossa, että polttomoottorin kylmäkäynnistyksen jälkeisten päästöjen…
Pakokaasupäästöjä tulevaisuudessa säätelevä Euro 7-normi on vielä luonnostelu- ja lobbausvaiheessa. Kuitenkin jo nyt on tiedossa, että polttomoottorin kylmäkäynnistyksen jälkeisten päästöjen…
Prodiags Oy tarjoaa SATL:n jäsenille 10% alennuksen koulutusmoduleistaan. Koulutusmateriaalit on tarkoitettu mekaanikkojen lisäksi esimiehille, jotka haluavat ylläpitää ammataitoaan alan tekniikan…
SATL julkaisi ajankohtaisen Nykyaikaiset nelivetojärjestelmät -kirjan 19.1.2021. Teoksessa käsitellään ainutlaatuisen käytännöläheisesti erilaisia toteutuksia perinteisemmistä ratkaisuista aina 2020-luvun hybridi- ja sähköautojen…
Ottomoottorin puristussytytyksen kehittäminen on jo pitkään ollut insinöörien tavoite. Haaveet ovat eläneet lähes yhtä pitkään kuin polttomoottorikin, mutta haaveista on…
SATL ry järjestää 28.10.2020 Insinöörityögaalan yhteistyössä autoalan korkeakoulutoimijoiden kanssa. Gaalassa esitellään yhteensä kaksitoista autoalaan liittyvää päättötyötä. Mukana ovat Aalto-yliopiston, Metropolian,…
Automaattiset tai automatisoidut vaihteistot yleistyvät vauhdilla. Esimerkiksi Saksassa likipitäen joka toinen uutena myyty henkilöauto on varustettu automaattisella vaihteistolla. Kehitykseen on…
Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi
Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.
SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.