Sähköauton voimansiirto: Yksi vaihde riittää
Vaikuttaa siis siltä, että ainakin tässä vaiheessa sähköautot tulevat toimeen varsin yksinkertaisen vaihteistoratkaisun avulla.
Vaikuttaa siis siltä, että ainakin tässä vaiheessa sähköautot tulevat toimeen varsin yksinkertaisen vaihteistoratkaisun avulla.
Hybridiohjauksen ytimessä on sähkömoottori, jonka huipputeho ylettyy nyt tasolle 160 kW, suurimman vääntömomenttilukeman ollessa luokkaa 450 Nm. ZF:n mukaan 160 kW teho takaa riittävän reservin myös moottoritienopeuksilla tapahtuviin ohituksiin, usein ilman polttomoottorin käynnistystarvetta.
SATL julkaisi ajankohtaisen Nykyaikaiset nelivetojärjestelmät -kirjan 19.1.2021. Teoksessa käsitellään ainutlaatuisen käytännöläheisesti erilaisia toteutuksia perinteisemmistä ratkaisuista aina 2020-luvun hybridi- ja sähköautojen…
Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi
Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.
SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.