Toyota G16E-GTS: Turbovoimala
Polttoaineensyöttö yhdistää sekä suorasuihkutuksen (GDI) että imusarjasuihkutuksen (MPI), jolloin lopputulemana on Toyota D-4S -järjestelmä. Yhteensä suihkutussuuttimia on kuusi kappaletta.
Polttoaineensyöttö yhdistää sekä suorasuihkutuksen (GDI) että imusarjasuihkutuksen (MPI), jolloin lopputulemana on Toyota D-4S -järjestelmä. Yhteensä suihkutussuuttimia on kuusi kappaletta.
Moottorinohjausjärjestelmän ohjaama sähkömoottori käyttää ahtimen kompressoripyörää ennen kuin kasvava pakokaasuvirtaus ottaa tehtävän hoitaakseen.
Kahdeksan vuotta sitten markkinoille tullut kolmesylinterinen Ford Ecoboost-turbomoottori on osoittautunut menestystarinaksi, jota muut valmistajat eivät voineet tyytyä seuraamaan sivusta.Ecoboostin vanavedessäLitraisen…
Ottomoottorin puristussytytyksen kehittäminen on jo pitkään ollut insinöörien tavoite.Haaveet ovat eläneet lähes yhtä pitkään kuin polttomoottorikin, mutta haaveista on jäänyt…
Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi
Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.
SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.