Kategoriat
Vuoden 2018 kolmas Suomen Autolehti 3/2018 ilmestyy maaliskuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 96 sivua. Teemana on korikorjaus, josta aiheesta toimitettuja sivuja on kaikkiaan yli 33.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Korikorjaus kamppailee kasvavien tehokkuus- ja asiakaspalveluvaatimusten sekä kehittyvän koritekniikan puristuksissa. Kaiken keskellä on hyvä muistaa, että korikorjaus on suurta ammattitaitoa vaativaa käsityötä. Tähän teemaan liittyen käsitellään seuraavia aihealueita:
- Ketjuuntuminen on alan ilmiö
- Merkkiliike hyötyy edustuksista
- Riippumaton kasvaa nopeasti
- Korikorjaamolla uuden oppiminen on asennekysymys
- Mattamaalien ilot ja kirot
- Automaalimarkkinoilla merkittävä yrityskauppa
- Korikorjaamolaatuluokitus ohjaa ja kehittää
- Alumiini yleistyy ja haastaa korjaamon
- Raskaan kaluston erikoisuudet
- Kaksi mäntää kolmessa sylinterissä, kahden kampiakselin voimalla. Vastamäntämoottori saattaa löytää tiensä takaisin autoihin. Vanhan rakenteen kompastuskivet on päihitetty modernilla moottoritekniikalla. Dynamometrissa ajetut tulokset vaikuttavat lupaavilta.
- Uusi jarrulevyteknologia parantaa jarrujen kulutuskestävyyttä ja vähentää jarrupölyn muodostumista jopa 90 prosenttia.
- Kokemuksia ensimmäisestä autoalan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon koulutuksesta.
- Moottoritekniikkaa: PSA DV5R. PSA:n laajasti käytetty 1,6-litrainen DV6-dieselmoottori on saanut perillisen, jonka iskutilavuus on pienennetty 1,5 litraan. Samalla päästöihin liittyvissä asioissa on otettu merkittävä askel eteenpäin.
- Laitekatsauksessa ovat esillä hitsausmaskit ja hengityssuojaimet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.3.2018. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl
“