Kategoriat
Vuoden kymmenes ja siten myös tältä vuodelta viimeinen Suomen Autolehti 10/2021 ilmestyy joulukuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 72 sivua. Seuraava ensi vuoden alussa ilmestyvä lehti onkin sitten uuden näköinen.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- Energiaa auton liikkumiseen, hyötysuhde ratkaisee pelin. Sähköauton järkevyys liikenteen päästöjen vähentäjänä kiteytyy itse auton erinomaiseen hyötysuhteeseen. Kokonaisuuden taloudellisuuteen ja ekologisuuteen vaikutta se, miten sähkö on tuotettu.
- Merkittävä CO2-vähennys tarjolla, potentiaali hyödyntämättä. EN 15940 -standardin mukainen dieselpolttoaine ja sille säädetty moottoritekniikka mahdollistaisivat kymmenen prosentin vähennyksen CO2-päästöihin.
- AKL Summit on vakiinnuttanut paikkansa autoalan merkittävänä kohtaamistapahtumana. Summit palasi vuoden tauon jälkeen Finlandia-talolle, mutta sitä oli mahdollista seurata myös verkkolähetyksenä. Vakuuttava esiintyjäkaarti avasi näkökulmia alan murrokseen.
- SATL:n Jälkimarkkinabarometri 2021, kasvua näkyvissä. SATL:n jälkimarkkinabarometrin tulokset kertoivat autoalan jälkimarkkinatoimijoiden kokevan tulevaisuuden pääsääntöisesti positiivisena, vaikka haasteita on toki aistittavissa.
- Mekaanikon läsnäolo pystyttävä laskuttamaan, talousoppia korjaamoyrittäjille. AD Finlandin toimitusjohtaja Antti Valtavaara muistuttaa, että autokorjaamon tulosta mietittäessä ajatuksen on keskityttävä toiminnan tehokkuuteen.
- Bosch Car Service, Hyundai, Kia, Toyota ja Vianor, monen brändin palveluksessa. Yksi yritys pitää sisällään monimerkkikorjaamon ja kolmen hyvin myyvän automerkin merkkikorjaamot sekä toimii lisäksi rengasketjun partnerina. Mäntsälään suunnitellaan uutta toimintaa.
- Moottoritekniikkaa: Honda NSX II Type S, entisestään piristetty. Hondan NSX-urheiluautosta on esitelty Type S -malli. Aiempaa tehokkaampi polttomoottori takaa yhdessä hybridivoimalinjan kolmen sähkömoottorin kanssa vaikuttavan suorituskyvyn.
- Laitekatsauksessa esillä ovat kevyen kaluston pyöränsuuntauslaitteet.
Lehden sähköinen näköisversio on myös luettavissa 3.12. Se sekä aiemmin numerosta 6/2013 lähtien ilmestyneet lehdet ovat luettavissa omilla henkilökohtaisilla tunnuksilla SATL-portaalista osoitteessa www.satl.fi. Kirjautuminen tapahtuu sivun ylälaidassa olevan ”Kirjaudu sisään” -linkin kautta jäsenen extranet tunnuksilla (jäsennumero ja salasana). Voit määrittää järjestelmän muistamaan salasanasi, jolloin uusia kirjautumisia ei vastaisuudessa kyseisellä päätelaitteella tarvita, ainakaan niin usein. Lehteä pääset lukemaan kirjautumisen jälkeen ”Sähköinen Suomen Autolehti”-nappia painamalla.
Jos tunnus ja/tai salasana on hukassa, voi sen tilata osoitteesta info@satl.fi.