Kategoriat
Paikka: Diagno Finland Oy, Läntinen teollisuuskatu 2, Espoo
Ajoneuvotekniikan kehittyminen ja sähkö- ja hybridiautojen esiinmarssi tuo kasvavia haasteita kuluttajien kanssa toimimiseen. Yhtälailla kuluttajien yleinen tietoisuus oikeuksistaan kasvaa. Tämä asettaa suuria paineita nyt ja jatkossa niin uusien kuin vaihtoautojen myynnissä sekä huoltokorjaamojen ja varaosamyynnin puolella.
Miten toimia siten, että mahdollisimman hyvin ennaltaehkäistään mahdolliset riitatilanteet? Missä mennään kuluttajaoikeuksien kanssa? Miten riitatilanteita selvitellään? Miten tehdään oikeamuotoinen vastine kuluttajariidoissa?
Kuluttajalainsäädäntö 2018 -koulutus on vahva autoalalle suunnattu tehopaketti vastaamaan juuri näihin kysymyksiin. Tule mukaan päivittämään tietosi ja hakemaan uusia ideoita!
8.15 Ilmoittautuminen alkaa, aamukahvit ja pikkupurtavaa
9.00 Tilaisuus alkaa – Ajankohtaista kuluttajaoikeudesta
– Ajoneuvotekniikka kehittyy, miten kehittyy kuluttajan asema?
– Kuluttajaoikeuden linjaukset autoalalle
– Etäkaupan yleistymisen vaikutukset
Anja Peltonen, Johtaja, Kilpailu- ja kuluttajavirasto
10.00 Miten reklamaation hyvällä hoidolla edistetään asian käsittelyä oikeaan suuntaan?
– Autoliikkeen/korjaamon sudenkuopat reklamaatiotilanteissa; ominaisuus vai vika?
-toimenpiteet mekaanisen vaurion/reklamaation tiimoilta
-toimenpiteet koriin liittyvän reklamaation osalta
– Reagointinopeuden merkitys ja kustannusten hallinta -> tyytyväisempi asiakas
Heikki Nurmela, Tavarantarkastaja, Keskuskauppakamari
11.00 Reklamaation merkitys yritykselle
– Eri osapuolten vastuut
– Takuu, virhevastuu vai GW
– Miten reagoida ja vastata reklamaatioon?
– Esimerkkejä reklamaatiosta ja niiden hoidosta
Pekka Alanko, Kehityspäällikkö, Diagno Finland Oy
11.40 Lounas
12.30 Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja perusteluja riitatilanteissa
– Kuluttajariitalautakunnan rooli ja toimintaperiaatteet
– Vastaa oikealla tavalla kuluttajariidoissa
– Miten tulkitaan olennaisen tiedon kertominen?
– Rajanvetoa liikkeen laiminlyönnin tai käyttäjän virheen välillä
– Vahingonkorvauksen määrän perusteista
– Kuluttajariitojen tulevaisuudenkuva
Rami Katajisto, Toimialapäällikkö, Volvo Construction Equipment Finland Oy, kuluttajariitalautakunnan jäsen
15.30 Tilaisuuden päätös
Osallistumishinnat:
SATL:n jäsenille 390 euroa, muuten 440 euroa.
Hinnat sisältävät tilaisuuden ohjelman sekä siihen kuuluvat tarjoilut. Mahdolliset majoituskulut ovat erillisiä. Hintoihin lisätään alv 24 %. Laskutuksen hoitaa Diagno Finland Oy.
Ilmoittautuminen:
Sähköpostitse info@aakk.fi
tai puhelimitse 09-6944 635.
Lisätietoja:
Hannu Palmu, puh 0400-470404, hannu.palmu@aakk.fi