Kategoriat
Nykyaikaisten ajoneuvojen koritekniikan kehitys on edelleen edennyt merkittävästi. Sitä ei ehkä ole noteerattu ajoneuvokannan sähköistymisen ja kuljettajaa avustavien järjestelmien kehittymisen ollessa informaation jaossa päällimmäisenä. Mutta itseasiassa juuri ajoneuvojen sähköistyminen on tuonut uusia piirteitä koritekniikan edistymiseen.
SATL seminaarina pidettävässä Koritekniikan päivässä tutustutaan toukokuun lopussa siihen, miten voimalinjojen sähköistyminen on vaikuttanut koritekniikan kehitykseen, tutustutaan nykyaikaiseen vauriokorjausprosessiin kokonaisuutena ja käytännön esimerkin kautta uuden vauriokorjaamon ja maalaamon toimintaan. Lisäksi saadaan informaatiota siitä, miten sähköajoneuvon vauriokorjauksen oikeanlainen haltuunotto tulee suorittaa.
Seminaarissa tutustutaan myös käytännön pilottihankkeen kokemuksiin toisen asteen ammatillisen koulutuksen työssäoppimisessa kehittymisestä askel askeleelta ajoneuvojen vauriokorjausalan ammattilaiseksi. Lisäksi päästään tutustumaan eri materiaalien vaikutuksiin pintaoikaisumenetelmissä.
Tilaisuus on tarkoitettu huolto- ja korjaamopäälliköille, työnjohtajille, vahinkotarkastajille, vauriokorjaamojen henkilöstölle, laitetoimittajille sekä alan insinööreille, opettajille ja opiskelijoille.
Seminaari järjestetään yhteistyössä Diagno Finland Oy:n kanssa. Se toteutetaan hybriditilaisuutena, eli siihen voi osallistua Diagno Finland Oy:n tiloissa Espoon Juvanmalmilla osoitteessa Läntinen teollisuuskatu 2, 02920 Espoo tai etänä Teamsin välityksellä.
Koritekniikan päivän ohjelma on seuraava:
8.15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Koulutuksen avaus ja katsaus autoalan tilanteeseen
Pasi Perhoniemi, toiminnanjohtaja, Suomen Autoteknillinen Liitto
9.30 Sähköauton korirakenne- ja materiaalitekniikka, mitä voimalinjan sähköistys on vaikuttanut auton suunnittelussa ja kolaritilanteissa vauriokäyttäytymiseen?
– läpileikkaus EuroCarBody-seminaarien sisältöön vuosilta 2019 – 2022
Riku Kangastie, kouluttaja, yrittäjä, Koulutuspalvelu Vaurio
10.20 Toisen asteen ammattikoulutuksesta ammattilaiseksi Step by Step, K-Auton ja Tredun työssäoppimisen pilottihanke
Kari Kaaja, kouluttaja, tuntiopettaja, Tampereen seudun ammattiopisto Tredu
11.10 – 12.00 Lounastauko
12.00 Vauriokorjausprosessi
Harri Heilimä, kouluttaja, liiketoiminnan omistaja, Heilimä Evo Oy
12.50 Nykyaikaisen vauriokorjaamon sekä maalaamon prosessit
Johan Ståhle, työnjohtaja, Veho Oy Ab
13.40 – 14.00 Kahvitauko
14.00 Autossa pintaosien materiaalitekniikan vaikutus käytettäviin pintaoikaisumenetelmiin ja välineisiin?
– käytettävät oikaisumenetelmät alumiinin- ja teräksen pintaoikaisu
Riku Kangastie, kouluttaja, yrittäjä, Koulutuspalvelu Vaurio
14:50 Sähköajoneuvon vauriokorjauksen haltuunotto
Kai Hikman, tekninen asiantuntija, Diagno Finland Oy
15.40 – 16.00 Päivän yhteenveto ja päätös
Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia!
Osallistumishinnat:
SATL:n jäsenille 390,00 €/hlö, muut 440,00 €/hlö, SATL:n opiskelijajäsenet 50,00 €/hlö (62,00 € alv 24 %)
Hintaan lisätään alv 24%, laskuttajana on Diagno Finland Oy, paitsi opiskelijoiden osalta SATL.
Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautuminen voidaan perua maksutta viimeistään 14 päivää ennen seminaarin alkua. Mikäli joudut peruuttamaan osallistumisesi, tee se sähköpostilla osoitteeseen satl@satl.fi. Mikäli osallistumista ei peruuteta, veloitetaan osallistumismaksu seminaaripäivien mukaan.