Kategoriat
Vuoden 2017 kahdeksas Suomen Autolehti 8/2017 ilmestyy lokakuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 96 sivua.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Audi Q2. Audi täydentää Q-mallistoaan pienellä katumaasturilla. Auto on tavallaan ylöspäin kasvatettu A3: aerodynaaminen, nuorekas ja pakattu kattavalla valikoimalla uusinta teknologiaa.
- Autonvalmistajat sähköistävät mallistojaan kuin kilpaa juosten. IAA-messuilla Frankfurtissa pääosaa näyttelivät erilaiset uudet sähköautot ja hybridit. Katumaasturit myyvät hyvin, minkä vuoksi niitä tarjotaan yhä useammassa koossa.
- Polttomoottorit ovat käytössä vielä hyvän aikaa ja teknologia niiden ympärillä kehittyy jatkuvasti. 2000-luvun alussa BMW esitteli 6-vaihteisen automaattivaihteiston. Nyt vaihteiden määrä on kasvanut jo kymmeneen Fordin ja GM yhteisen automaattivaihteiston myötä.
- Suomessa myydään autojen määrään suhteutettuna merkittävä määrä polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä. Vaikka itse lämmitin on pysynyt jo pitkään lähes samanlaisena, teknologia sen ympärillä muuttuu kovaa vauhtia.
- Auto pysyy kunnossa ja isoilta riskeiltä vältytään säännöllisillä huolloilla. Miksi tämä sama ajattelutapa ei päde korjaamolaitteisiin?
- Vuodenvaihteessa uudistunut liikennevakuutuslaki sai vakuutusyhtiöt kehittämään tuotteitaan. Muun muassa ajoneuvokohtaisista bonuksista siirryttiin henkilökohtaisiin bonuksiin. Nyt uudet tuotteet ovat kattavasti markkinoilla.
- Moottoritekniikkaa: Jaguar Land Rover AJ200 Ingenium. Pari vuotta sitten Jaguar Land Rover toi markkinoille nelisylinterisen Ingenium-dieselmoottorin. Nyt on vastaavanlaisen ottomoottorin vuoro.
- Laitekatsauksessa ovat esillä paineilmakompressorit.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 2.10.2017. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl
“