Kategoriat
Vuoden 2015 kahdeksas Suomen Autolehti ilmestyy lokakuun alussa. Tällä kertaa lehdessä on 80-sivua.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Suomalainen hydraulimoottorikeksintö elää edelleen. Hydraulisen nokkarengasmoottorin etuna on korkea vääntömomentti heti moottorin käynnistyessä. Pyöriväkoteloinen rakenne mahdollistaa moottorin sijoittamisen vanteen sisään. Vapaa-toiminnon ansiosta moottori voi olla myös avustavana moottorina nopeasti etenevässä ajossa.
- Katsaus 66. kertaa järjestetyn Frankfurtin IAA-autonäyttelyn satoon. Euroopassa automyynti jatkaa kasvuaan ja useimmilla valmistajilla oli esillä mielenkiintoisia uutuuksia.
- Maxpo-messuilla nousi esille kuljetustoiminnan taloudellisuus. Moneen käyttötarkoitukseen sopivat ajoneuvot auttavat kuljetusyrityksiä löytämään töitä.
- Auton tekninen avaus: Tesla Model S on Piilaakson näkemys autotekniikan sähköisestä tulevaisuudesta.
- Teslan ensimmäinen virallinen myynti- ja huoltopiste on avattu.
- Autot viestivät keskenään vaaroista. Ajoneuvojen välisen tiedonsiirron kehittäjillä on rohkea visio: tulevaisuudessa suomalainen autoilija saa selkeitä, yksinkertaisia ja suomenkielisiä vaara- ja kelitiedotuksia omiin käyttöliittymiinsä kaikkialla Euroopassa.
- Auton korjaaminen astuu uudelle tasolle, kun auton kunnon etävalvonta yhdistetään laajennettua todellisuutta hyödyntävään korjaamotekniikkaan.
- Alumiini ei ole enää vain eksoottisten erikoisautojen korimateriaali. Esillä esimerkki siitä, mitä Mercedes-Benzin C-sarjan autossa alumiinivalua olevan joustintukiholvin vaihdossa tulee huomioida.
- Erimielisyys asiakkaan kanssa voi joskus johtaa hankalaan tilanteeseen. Riippumaton asiantuntija, tavarantarkastaja, voi silloin tuoda selvyyttä asiaan.
- Autoalalle on ilmaantunut uudenlaisia palveluja, jotka pyrkivät kilpailuttamaan niin automyynnin kuin jälkimarkkinoinnin tuotteita. Kapeneeko kate?
- Moottoritekniikkaa: Opel B 20 DTH. Opel on päivittänyt perusteellisesti kaksilitraisen dieselmoottorinsa, jonka edeltäjä ehti saada palautetta karheasta käyntiäänestä. Valmistajan mukaan uuden moottorin käynti on selkeästi hienostuneempaa. Samalla ominaisuuksia on muutenkin hiottu.
- Laitekatsauksessa ovat esillä paineilmatoimiset mutterinvääntimet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.10.2015. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“