Kategoriat
Vuoden 2019 seitsemäs Suomen Autolehti 7/2019 ilmestyy syyskuun alussa kesätauon jälkeen. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 84 sivua. Kyseessä on sikäli merkittävä lehti, että se on lehden vuonna 1933 alkaneen historian 900. ilmestynyt lehti.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Renault Clio. Renault-Nissan-Mitsubishi-allianssin yhteistyönä kehittämä CMF-B-perusrakenne luo kustannustehokkaan perustan yhtiön pienille automalleille. Ensimmäisenä uuden rakenteen kätkee sisäänsä viidennen sukupolven Clio.
- EuroBrake 2019 -kongressi ja näyttely Dresdenissä: pienhiukkaspäästöt huolenaiheena. Jarruista irtoava pöly on nousemassa mielenkiinnon kohteeksi. Pakokaasujen puhdistuessa jarrupäästön osuus on nouseva. Ratkaisujakin on jo tarjolla.
- Autokaupan alkuvuoden analyysit, autokauppa sujunut kangerrellen. Autoala aloitti kuluvan vuoden toiveikkaana. Uusien henkilöautojen rekisteröinnit ovat kuitenkin laahanneet kaukana viime vuoden tasosta kuukausi toisensa jälkeen. Loppuvuoden osalta on toivoa paremmasta.
- Korjaamo saa lisäpotkua omasta varaosakaupasta. Autohuolto Järvinen yhdistää autokorjaamon ja varaosien tukkukaupan. Ketjujen tuki koetaan tärkeäksi.
- Mekaanikon maailma: Painemittaus paljastaa viallisen paisuntaventtiilin. Pelkkä ilmastoinnin huoltolaitteen kiinnittäminen ja vikakoodien tulkitseminen ei aina välttämättä riitä. Haastavammat vianhaut vaativat järjestelmän toiminnan ymmärrystä.
- Moottoritekniikkaa: Cadillac Blackwing V8. Cadillacin turboahdetussa V8-moottorissa on perinteinen 90 asteen V-kulma, mutta muutoin moottorin rakenne on täysin uusi
- Laitekatsauksessa esillä ovat kevyen kaluston renkaanvaihtokoneet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 2.9.2019. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl