Kategoriat
Vuoden 2017 kuudes Suomen Autolehti ilmestyy kesäkuun alussa. Lehdellä on tällä kertaa paksuutta 96 sivua.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Honda Civic 5 D. Täysin uusittu Honda Civic on tullut kymmenenteen sukupolveen. Valmistajan mukaan kyseessä on isoin yksittäinen mallikohtainen kehitysohjelma yrityksen historiassa. Aikaisempaa urheilullisempi malli on kasvanut lähes kaikilta mitoiltaan. Mukana ovat myös uudet VTEC Turbo -bensamoottorit.
- Autojen modernit kuljettajaa avustavat järjestelmät ovat erityisen hyödyllisiä ikäihmisille. He tarvitsevat kuitenkin rauhallisen ja perusteellisen perehdytyksen varusteisiin tai muuten ne jäävät kokonaan hyödyntämättä. Salon Seudun Autoteknillisen yhdistyksen Seppo Vesterinen on pitänyt kymmeniä koulutustilaisuuksia ikäihmisten autoilusta, ja tupa on ollut aina täynnä.
- Taitaja2017-tapahtuma keräsi jälleen ammattiin opiskelevat nuoret kisaamaan ammattitaidon suomenmestaruuksista. Autoala oli vahvasti mukana tapahtumassa.
- Suomi aloitti ensimmäisten Euroopan maiden joukossa autojen päästöjen mittaamisen katsastuksessa. Tasan 25 vuotta sitten valmistelut olivat pitkällä ja suureen muutokseen oli puoli vuotta aikaa.
- Maailma muuttuu ja tulevaisuuden yllätykset ovat jo täällä. Saksan posti ei löytänyt markkinoilta mieleistä kevyttä sähkökäyttöistä jakeluautoa. Niinpä se päätti tehdä sen itse, ja on nyt ryhtymässä autovalmistajaksi eli myy niitä jo muillekin.
- Delphin uudet raskaisiin ja keskiraskaisiin yhteispaineruiskutusjärjestelmiin suunnitellut suuttimet kykenevät jakamaan ruiskutustapahtuman yhdeksään osaruiskutukseen. Päästöt pienenevät ja polttoainetalous paranee.
- Shanghain autonäyttelyn satoa ja Kiinan markkinoita: Viime vuonna melkein joka kolmas maailmassa rekisteröidystä lähes 95 miljoonasta uudesta autosta valmistettiin Kiinassa. Kotimarkkinoiden lisäksi kiinalaisautot ovat jo saatavilla useissa maissa ympäri maailmaa aina Yhdistysvaltoja myöten. Viimeistään vuonna 2019 kiinalaismerkit ovat myynnissä myös Euroopassa.
- Moottoritekniikkaa: Toyota A25A-FKS. Toyotan 2,5-litraisessa, ahtamattomassa bensiinimoottorissa yhdistyvät dynaaminen suorituskyky ja hyvä hyötysuhde.
- Laitekatsauksessa ovat esillä infrapunakuivaimet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.6.2017. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl
Seuraava Suomen Autolehti 7/2017 ilmestyy kesätauon jälkeen 1.9.2017.
“