Kategoriat
Vuoden 2015 neljäs Suomen Autolehti ilmestyy huhtikuun alussa. Lehdellä on tällä kertaa mittaa 84 sivun verran.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Pidon olemus. Tuoreen väitöskirjan tavoite oli lisätä ymmärrystä renkaan ja tien välisestä pidosta. Aihe on kokonaisvaltainen. Niinpä mukaan tarvittiin kaikki kolme ilmiön pääkomponenttia: auto, rengas ja tie.
- 85. Geneven autonäyttely poikkesi totutusta. Tunnelma oli pitkän tauon jälkeen kerrassaan optimistinen. Vielä tärkeämpää oli, että nyt esiteltiin paljon uutuuksia tavallisille autonostajille. Ne tulevat näkymään viimeistään ensi vuonna Suomen suosituimpien henkilöautomallien joukossa.
- Kotimaassa sen sijaan jatketaan matalilla markkinoilla eli autoala toimii haastavassa taloustilanteessa. AKL:n autokauppiaspäivillä merkkejä paremmasta oli vähän näkyvillä, yksi niistä oli vaihtoautokaupan positiivinen vire.
- Suuria ajatuksia megakaupunkien liikenteestä. Maailman väkimäärä kasvaa ja keskittyy entistä pienemmälle alueelle. Megakaupunkien jättimäisten ihmismäärien liikuttelu on haasteellista liikenteen ruuhkautuessa yhä pahemmin. Autoilua ajatellaan osin uudelleen.
- Läpiluotauksessa Kian ison maasturi Sorenton uusin versio. Sen suunnittelussa on painotettu meluttomuutta ja värinättömyyttä.
- Merkkiliikkeille löytyy investointisaumoja. Esimerkkeinä Toyota ja Nissan.
- Yölinjaa ja ohituskaistaa. Raskone Airport terävöittää palvelua asiakaslähtöisemmäksi. Kiiretapauksissa korjaus luvataan 24 tunnin sisällä. Suunniteltuja huoltoja tehdään myös yöllä.
- Kolarikorjaaja hakee lisätyötä satelliittitoimipaikoista. Heinolassa toimiva Auto VatÉn laajensi yleiskorjaamotoimintaan. Lisätyötä maalaamolle ja korikorjaamolle haetaan Lahdesta ja Hyvinkäältä.
- Ympärivuotinen talvirengastestaus laajenee, Test World avasi Ivaloon toisen sisätestaushallin.
- Eduskuntavaalit ovat tulossa. Mitkä ovat pääpuolueiden näkemykset liikennepolitiikasta.
- Moottoritekniikkaa: Kawasaki Ninja H2. Autoista poiketen ahdin tulee harvemmin vastaan kaksipyöräisten moottoreissa. Kawasaki on poikennut valtavirrasta Ninja H2 -mallinsa kohdalla ja käyttää mekaanista keskipakoahdinta.
- Laitekatsauksessa ovat esillä huoltomekaanikon työkaluvaunut.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.4.2015. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“