Kategoriat
Vuoden 2015 kolmas Suomen Autolehti ilmestyy maaliskuun alussa. Kooltaan 88-sivuinen lehti sisältää yli 22-sivuisen teemaosan varaosakaupasta.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Teemana varaosakauppa
- Monimerkkiliike Käyttöauto varastoi 19 merkin varaosia. Se aiheuttaa tasapainoilua ajan ja tilan kanssa. Kaikkien merkkien osat on löydyttävä hyllystä, mutta turhaan ne eivät saa varastossa seisoa.
- Atoy Automotivessa panostetaan valikoiman kehittämiseen. Omien korjaamopisteiden kautta saadaan välitöntä palautetta valikoiman kattavuudesta.
- AD:n logistiikkayhtiön oma maahantuonti tukee varaosaliikkeiden ja autokorjaamoasiakkaiden toimintaa. Täydellisen kattavaa valikoimaa ei aina tavoitella. Kiristyvä kilpailu koettelee koko merkkiriippumattoman toiminnan taloudellista perustaa.
- Varaosamarkkina on kehittynyt viime aikoina maltilla. Suuria liikkeitä ei ole nähty ylös- eikä alaspäin. Koivusen näkemys asiasta.
- Oy Kaha Ab:n toiminnassa varaosien merkitys on noussut koko ajan. Perinteisen keskusvarastoinnin oheen on rakennettu myös tehdastilauskanavaa.
- Mekonomenin korjaamoille suunnattu varaosamyynti kehittyy. Vantaalla sijaitseva aluejakokeskus tarjoaa usein tarjottavia osia nopeasti. Harvinaisempiin tarpeisiin osat tilataan Ruotsista.
- Raskaan kaluston varaosaliike Tampereen Autovaraosa Oy toimii nykyisin myös Seinäjoella. Syksyllä Tampereelle valmistui lisää korkeaa varastotilaa. Tänä vuonna toisen polven yrittäjät ottavat käyttöön uuden myymälä- ja toimisto-osan.
- HL Group tarjoaa haasteellisessa markkina-asemassa kattavan valikoiman hinnaltaan kilpailukykyisiä tuotteita.
- Hihnojen asentaminen vaatii tietoa ja osaamista. Oikein tehty työ on kaikkien etu. Gatesillä on panostettu käytännönläheiseen asennustyön ohjeistukseen.
- Schaefflerillä on pitkään panostettu tuotteiden tekniseen tukeen. Suomen koulutusorganisaatio sai uutta puhtia koulutukseen keskittyvän henkilön palkkaamisesta.
- Yksi varaosatoiminnan kehitystrendi liittyy älyliikenteen sovellusten hyödyntämiseen. Näin näkee Örumin tuore toimitusjohtaja.
- Raportti Suomen Autoteknillinen Liitto ry:n järjestämästä yhdeksännestä Mestarimekaanikko-kilpailusta.
- SATL:n vuoden 2015 Jälkimarkkinointibarometrin tulosten yhteenveto. Mikä on jälkimarkkinointijohdon oma näkemys markkina- ja kilpailutilanteesta sekä niiden kehitysnäkymistä?
- Volkswagen Passat on Auto- ja liikennetoimittajien Vuoden Auto Suomessa ja Tekniikan Maailman arvostettu Vuoden Talviauto 2015. Auton tekninen avaus -artikkeli kertoo, millaisella tekniikalla nämä ansiot on saavutettu.
- Autoalan suuri vaalipaneeli. Kaikki puolueet lupaavat alhaisempaa autoveroa.
- Moottoritekniikkaa: Toisen polven downsizing, Volkswagen 1,0 TSI CHZB. Volkswagen on edennyt eturintamassa moottorikokojen pienentämisessä. Uuden kolmesylinterisen, turboahdetun ottomoottorin myötä valmistaja siirtyy kutistamisen toiseen sukupolveen.
- Laitekatsauksessa ovat esillä kevyen kaluston 2-pilarinostimet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 2.3.2015. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“