Kategoriat
Vuoden 2018 toinen Suomen Autolehti 2/2018 ilmestyy helmikuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 88 sivua.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Volvo XC40. Volvon pieni katumaasturi tarjoaa premiumluokkaan räväkän vaihtoehdon. Mukana on paljon isoveljiltä lainattua tekniikkaa.
- Henkilöautojen päästöjen ja polttoaineen kulutuksen mittaamiseen saadaan uusia ulottuvuuksia RDE-testin myötä. Laboratoriosta siirrytään todelliseen liikenteeseen.
- American Service Helsingin Konalassa on erikoistunut: se huolii huostaansa ainoastaan amerikkalaisia autoja – eikä vanhempaa kalustoa vierasteta.
- Jälkiasenteinen hybridijärjestelmä tuo kuljetusyritykselle kustannussäästöjä. USA:ssa suosiota kasvattava ratkaisu on saatavana nyt myös ladattavana versiona.
- Kenttäkokeet ovat osana kuorma-autojen tuotekehitystä, monesti vielä asiakkaiden normaalien kuljetustehtävien yhteydessä. Kuljettaja ei yleensä edes tiedä, mitä testataan.
- Henkilöautokaupan vuosi 2017. Kaiken piti olla mallillaan, tilauskanta oli kasvussa ja autovero pienessä laskussa. Päättäjien toimenpiteet kuitenkin sotkivat henkilöautomyynnin viime vuonna pariinkin otteeseen. Pakettiautoissa jatkettiin kasvun vuotta.
- Kuorma-automyynti on noussut parissa vuodessa hyvälle tasolle. Kuljetusyritysten tilanne näyttää aikaisempaa valoisammalta.
- Moottoritekniikkaa: Infiniti VC-T. Polttomoottorin muuttuva puristussuhde on kiehtonut insinöörejä sadan vuoden ajan. Nissan sai oman moottorinsa sarjatuotantovalmiiksi parissa vuosikymmenessä.
- Laitekatsauksessa ovat esillä paineilmatoimiset mutterivääntimet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.2.2018. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl
“