Kategoriat
Vuoden 2016 viimeinen eli kymmenes Suomen Autolehti ilmestyy joulukuun alussa. Iso osa lehden sisällöstä käsittelee Helsingissä järjestetyn autoalan superviikonlopun satoa. Lehdellä on tällä kertaa paksuutta 84 sivun verran.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Autoalan superviikonlopusta:
- Autokorjaamon 2016 -messut kokosivat jälleen tuhansia alan ammattilaisia Helsingin Messukeskukseen. Messulle on paikkansa myös tulevaisuudessa, sillä tapahtuma on avoin kaikille toimialan näytteilleasettajille ja kävijöille.
- AKL Summit & Expo tarjosi nyt kolmatta kertaa alan ammattilaisille runsaasti ajattelemisen aihetta. Tilaisuus saavutti aiempaa suuremman suosion.
- Auto 2016 -tapahtuma sai autoilijat ja auton ostosta kiinnostuneet liikkeelle. Tapahtuman erikoisuus oli 200 koeajettavan auton valikoima, joita käytiin koeajamassa yli 2500 kertaa.
- Autoala on tällä hetkellä suosittu ammatillisen koulutuksen ala, ja hakijoita on enemmän kuin koulutuspaikkoja. Alan peruskoulutuksen tasoa selvitettiin kolmivuotisessa tutkimuksessa.
- Lasinvaihdon laatututkimuksessa löydettiin vääriä laseja ja sopimattomia liimoja. Kovasti kilpailulla markkinalla kallis alkuperäisosa ja liima saatetaan kokea rasitteiksi. Oikeanlaisia asennusohjeitakaan ei aina hankita työn tueksi. Oikeat osat ja ohjeet kuitenkin olisivat tarpeen tuulilasien vaihtamistyön monimutkaistuessa kuljettajaa avustavien järjestelmien yleistyessä.
- Liikennevakuutuslain uudistus tuo muutoksia muun muassa perinteisiin bonusjärjestelmiin. Toinen kuuma aihe on ajoneuvojen autonominen liikkuminen.
- Liikenneonnettomuuksien korvauskysymysten selvittely on joskus hankalaa. Apua siihen voi hakea liikennevahinkolautakunnasta.
- 86. Pariisin autonäyttelyn konseptiautot. Teemana oli “Sähköä, sähköä, enemmän sähköä” sillä tutkielma ilman sähkömoottoria on aivan passÉe.
- Vehon Mercedes-Benz Airportissa kokeillaan uudenlaista huoltopalvelua, jossa auto huolletaan usean asentajan voimin. M-B-henkilöautojen A-huollot sitoudutaan tekemään puolessa tunnissa.
- Moottoritekniikkaa: Honda K20C1. Hondan sporttisen Civic Type R -mallin moottorit ovat olleet korkealle kiertäviä ja vapaasti hengittäviä. Viimeisimmässä päivityksessä mukaan on otettu ahdintekniikka. Uusi moottori tarjoaakin vahvan annoksen venyvää turbovoimaa.
- Laitekatsauksessa ovat esillä pakokaasuanalysaattorit.
Aiemmasta ilmoituksesta huolimatta meistä riippumattomista syistä Suomen Autolehden sähköinen näköisversio arkistoineen on edelleen pois käytöstä toimittajan vaihdoksen vuoksi. Asiasta tiedotetaan erikseen, kun näköisversio on käytettävissä.
“