Kategoriat
Vuoden 2018 ensimmäinen Suomen Autolehti 1/2018 ilmestyy tammikuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 72 sivua.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Kia Stinger. Stinger tuo Kian uuteen luokkaan. GT-hengessä kehitetty suuri ja suorituskykyinen henkilöauto poikkeaa rohkeasti tämän hetken valtalinjasta.
- Henkilöautojen pakokaasupäästöjen ja polttoaineenkulutuksen mittaamiseen sekä tyyppihyväksyntään tuli merkittävä muutos. Mitä WLTP tuo tulleessaan?
- Kahden vaihteen sähköakselissa on kaikki valmiina. Se helpottaa tuotekehitystä esimerkiksi polttomoottoriauton hybridikäyttöistä sisarmallia suunniteltaessa.
- Uudenlainen teräs autokäytössä. Erittäin hyvin muokkautuva ultraluja suurlujuusteräs auttaa kasvattamaan Infiniti QX50:n korin kiertojäykkyyttä 23 prosenttia aikaisempaan malliin verrattuna.
- Mekonomen Airport tarttuu rohkeasti isompiinkin haasteisiin. Lentokentän läheisyys tuo perusleivän, mutta kalliita erikoisautoja tai suuria remontteja ei kartella. Vaihtoehtoisia korjauskeinoja käytetään ja esimerkiksi ohjainlaitteita korjautetaan alihankintana.
- Moottoritekniikkaa: Mercedes-Benz M 256. Kuusisylinterinen bensiinikäyttöinen rivimoottori tekee paluun Mercedes-Benzin valikoimaan lähes 20 vuoden tauon jälkeen.
- Laitekatsauksessa ovat esillä kevyen kaluston jarrudynamometrit.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 2.1.2018. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden pääsee lukemaan kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl
“