Kategoriat
Vuoden 2016 ensimmäinen Suomen Autolehti ilmestyy tammikuun alussa. Siitä alkaa lehden 83. vuosikerta. Tällä kertaa lehdellä on paksuutta 72 sivun verran.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Renault Talisman. Renault on tuonut markkinoille perinteisen ison sedanin. Siihen perinteet jäävätkin: autossa on aimo annos uusinta tekniikkaa, joka on suunnattu ranskalaisella korostuksella kuljettajan iloksi.
- VW:n päästöhuijaus, osa 2. Puhtaampaa kuin luultiin. Millaisia ovat VW:n huijausautojen päästöt? VTT:n mittaustulokset paljastavat yllättäviä totuuksia.
- Vuoden 2017 alusta R134a-kylmäainetta ei saa enää käyttää uusien autojen ilmastointilaitteisiin. Korvaavaksi aineeksi on valikoitunut R1234yf, vaikka muitakin vaihtoehtoja edelleen kehitetään.
- Katsastusmarkkinan murros haastaa alan perinteiset yritykset, ja tarjoaa samalla mahdollisuuksia uusille yrittäjille. Katsastusyritys voi lähteä mukaan korjaamobusinekseenkin, kuten on tehnyt Plus Katsastus Oy.
- Raskasta korjausta lentokentän kupeessa. Hyvä sijainti tuo asiakasvirtaa HV-Kone Oy:n korjaamolle.
- Seinäjoen ammattikorkeakoulun autoinsinöörikoulutuksessa on saatu uudet laboratoriotilat käyttöön. Niiden suunnittelussa hyödynnettiin virtuaalitekniikkaa uudella tavalla.
- Volvolla eletään uudistusten aikaa. Mallistossa siirrytään uuteen sukupolveen ja verkostossa luodaan uutta asiakaskokemusta.
- Yhteenveto Autokauppa 2016 -tapahtumasta.
- Moottoritekniikkaa: Audi 2.0 TFSI CVKB. Audin uusi kaksilitrainen, ahdettu ottomoottori pitää sisällään kaksi toisistaan poikkeavaa työkiertoa.
- Laitekatsauksessa ovat esillä pyöränpesukoneet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 4.1.2016. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“