Kategoriat
Vuoden 2019 viimeinen eli kymmenes Suomen Autolehti ilmestyy joulukuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 80 sivua.
Vaikka postilakko loppuikin kuluneella viikolla, on todennäköistä, että lehti ei ehdi perille 2.12., vaan sen saapuminen voi viivästyä. Lehden sähköinen näköisversio on kuitenkin luettavissa jo 2.12. Se, sekä aiemmin numerosta 1/2014 lähtien ilmestyneet lehdet ovat luettavissa omilla henkilökohtaisilla tunnuksilla SATL-portaalista osoitteessa https://satl.fi/jasenille/sahkoinen-suomen-autolehti/. Kirjautumisen jälkeen valitse ”Jäsenille”-valikosta ”Sähköinen Suomen Autolehti”- Avautuvalta sivulta paina ”Siirry lukemaan”-nappia.
Jos tunnus ja/tai salasana on hukassa, voi sen tilata jäsensihteeriltämme osoitteesta info@satl.fi.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- SATL Automotive Aftersales Summit järjestettiin ensimmäistä kertaa Helsingissä. Päättäjät, vaikuttajat ja asiantuntijat olivat koolla jälkimarkkinan ytimessä. Jaossa oli kansainvälisen ja kotimaisen jälkimarkkina-alan viimeisintä tietoa.
- Autokaupan suurtapahtumassa AKL Summitissa oli tunnelma katossa. Tällä kertaa punaisena lankana oli tulevaisuuden menestyvä liiketoiminta. Lisäksi esiin nostettiin muun muassa realismia ilmastokeskusteluun.
- Autourheiluinsinööriksi Seinäjoen ammattikorkeakoulusta, yhteistyötä yritysten ja opiskelijoiden välillä. Ensimmäiset suomalaiset autourheiluinsinöörit valmistuvat vuonna 2021. Koulutuksen taustalla on ainutlaatuinen projektipajoihin tukeutuva toteutus.
- Moderni tekniikka auttaa maansiirtoajossa, raskasta kevyesti. Maansiirto on yksi raskaimmista ajotehtävistä kuljetusalalla. Etenkin kaupunkiolosuhteissa järeältä autolta edellytetään myös ketteryyttä.
- MacPherson – joustintuen kasvutarina säästörakenteesta salonkikelpoiseksi.
- Tokio Motor Show käännettiin kasvuun, näyttelystä teemapuistoksi. Japanin autoteollisuus pyrkii vastaiskuun ostajien kiinnostuksen hiipuessa oman auton hankintaan. Niinpä tänä vuonna puhuttiin pikemmin avoimesta tulevaisuudesta ja eri liikkumismuotojen integroinnista perinteisen autonäyttelyn sijaan.
- Moottoritekniikkaa: Mazda Skyactiv-X, kipinäohjattu puristussytytys. Mazda toteutti haaveet HCCI-moottorista. Sekä kipinän että puristuksen avulla sytyttävä polttomoottori on nyt yleisessä myynnissä.
- Laitekatsauksessa esillä ovat infrapunakuivaimet.