Kategoriat
Paikka: Diagno Finland Oy, Läntinen teollisuuskatu 2, Espoo
Tämän kurssipäivän tavoitteena on antaa hyvä kokonaiskäsitys ja tulevaisuudenkuva siitä, missä mennään nykyaikaisen moottoritekniikan suhteen.
Pääpaino on kevyen kaluston bensa- ja dieselmoottoreissa sekä päästöissä. Päivän aiheet ovat tärkeitä kaikille, jotka operoivat moottoritekniikan parissa. Tule mukaan päivittämään tietosi kiinnostavien aiheiden parissa!
8.15 Ilmoittautuminen alkaa, aamukahvit ja pikkupurtavaa
9.00 Tilaisuus alkaa
Polttomoottoritekniikka ja päästöt – Juha Seppälä, toimitusjohtaja, Diagno Finland Oy
-Polttomoottori kuolee – mutta milloin?
-Päästöjen vähentäminen
-Katsastuslainsäädäntö ja päästömittaus muuttuu 20.5.2018
Eurooppalaisen henkilöautodieselin puolustuspuheenvuoro – Juha Kiiskinen, toimitusjohtaja, JK-Textservice
-Lainsuojattomasta jälleen salonkikelpoiseksi?
-Päästöjen ja kulutuksen mittausmenetelmät (vanhat vs. uudet mittausnormit)
-Euro 6c ja Euro 6d-TEMP
-Viimeaikaisia RDE-mittaustuloksia
-Tekniikan toteutuksia uusissa esimerkkimoottoreissa
Dieselsuutinteknologiaa – Björn Boström, tekninen asiantuntija, Diagno Finland Oy
-Dieselruiskutuksen kehitys pitkälti suuttimien harteilla
-Pietsotekniikka ja koodatut suuttimet
-Bosch CRI2-18,…20 ja…22 sekä VCA, VCC ja NCC -toiminnot
-Bosch CRIN4.2 sisäisellä paineenkorotuksella
-Delphi Direct Acting Injector DFI3
-Denso i-ART
48V-järjestelmät uusien Mercedes-Benz bensiinimoottorien yhteydessä – Markku Haapasalo, tekninen asiantuntija, Veho Oy Ab
-48 V eri ratkaisut Mercedes-Benz autoissa
-Hihnakäyttöinen RSG-käynnistingeneraattori
-Integroitu ISG käynnistingeneraattori
-Uusi 6-sylinterinen M256 moottori, jossa ISG.
Hiukkasiin kuolee yli tuhat suomalaista vuosittain. Mitä on tehtävissä? – Heikki Parviainen, lehtori, Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy
-Hiukkasten vaikutus suomalaisten terveyteen
-Hiukkaset ja niiden kokoluokat
-Hiukkasten mittaaminen
-Hiukkasten vähentäminen pakokaasujen jälkikäsittelyllä
-Hiukkasten poistaminen aiheuttaa toisen ongelman
Case: Volvo D5 – Björn Boström, tekninen asiantuntija, Diagno Finland Oy
-Tyypillinen haastava vianmääritystapaus moottorinohjauksen ympärillä.
-Esimerkki siitä, miten yksi ongelma johtaa seuraavaan, mekaanikkoa harhauttaen.
16.00 Tilaisuus päättyy
Osallistumishinnat:
SATL:n jäsenille 390 euroa, muuten 440 euroa.
Hinnat sisältävät tilaisuuden ohjelman sekä siihen kuuluvat tarjoilut. Mahdolliset majoituskulut ovat erillisiä. Hintoihin lisätään alv 24 %. Laskutuksen hoitaa Diagno Finland Oy.
Ilmoittautuminen:
Sähköpostitse info@aakk.fi
tai puhelimitse 09-6944 635.
Lisätietoja:
Hannu Palmu, puh 0400-470404, hannu.palmu@aakk.fi