Kategoriat
Vuoden yhdeksäs Suomen Autolehti 9/2021 ilmestyy marraskuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 80 sivua.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- Kaasu arkipäiväistyy, uusi markkina avautumassa. Kuljetusalalla otetaan askeleita kohti uusia käyttövoimia. Toistaiseksi askeltiheys on ollut verkkaista, mutta vauhdin kiihtymisestä on merkkejä ilmassa.
- IAA Mobility, konseptiautot: tutkielmat ennustavat tulevaisuutta. Autovalmistajille koemallit ovat turvallinen tapa tutkia asiakkaiden reaktioita yhtiön suunnitelmiin. Münchenissä nähtiin aika villejäkin visioita, jotka tuskin etenevät tuotantoon saakka. Toisaalta tutkielmissa esitelty autonominen autoilu ja olohuonemaiset sisätilat ovat liikkumisen tulevaisuutta.
- Autoala on iso työllistäjä, osaajia etsimässä. Autoalalla tarvitaan jatkuvasti uusia työntekijöitä. K-Auto toteutti hiljattain mittavan kampanjan, jossa etsittiin automyyjiä myös alan ulkopuolelta.
- Monimerkkikorjaamot valppaina, ladattavilla ajavat osana asiakaskuntaa. Korkeajänniteakun sisältävien autojen osuus autokannasta on vielä melko pieni, mutta niitä käyttävät asiakkaat huollattavat ja korjauttavat jo autojaan myös merkkiorganisaatioidenkin ulkopuolella. Kuinka riippumattomat korjaamot pysyvät tässä kehityksessä mukana?
- Euromaster panostaa autohuollossa tulevaisuuteen, valmistautumista sähköautoihin. Michelin-konserniin kuuluva Euromaster kehittää toimintatapaa, millä rengasketju ottaa haltuun sähköautojen huoltamisen.
- Autokorjaamo- ja hinausyrittäjä tarjoaa autoilijoille apua monessa muodossa. Hinaukset ja tiepalvelu ovat merkittävässä roolissa vihtiläisen Antti Huhtasen yritystoiminnassa. Tien päälle apua tuovat keltaiset autot eivät kuitenkaan ruoki yrittäjän omaa monimerkkikorjaamoa.
- Moottoritekniikkaa: Volkswagen 1,0 TSI evo (81 kW), Miller avuksi. Volkswagen-konsernin kolmesylinterisen, ahdetun 1,0 TSI-moottorin jatkokehitys on painottunut polttoaineen kulutuksen ja pakokaasupäästöjen pienentämiseen. Moottorissa hyödynnetään Miller-työkiertoa.
- Laitekatsauksessa esillä ovat kevyen kaluston testausradat.
Lehden sähköinen näköisversio on myös luettavissa 3.11. Se sekä aiemmin numerosta 6/2013 lähtien ilmestyneet lehdet ovat luettavissa omilla henkilökohtaisilla tunnuksilla SATL-portaalista osoitteessa www.satl.fi. Kirjautuminen tapahtuu sivun ylälaidassa olevan ”Kirjaudu sisään” -linkin kautta jäsenen extranet tunnuksilla (jäsennumero ja salasana). Voit määrittää järjestelmän muistamaan salasanasi, jolloin uusia kirjautumisia ei vastaisuudessa kyseisellä päätelaitteella tarvita, ainakaan niin usein. Lehteä pääset lukemaan kirjautumisen jälkeen ”Sähköinen Suomen Autolehti”-nappia painamalla.
Jos tunnus ja/tai salasana on hukassa, voi sen tilata osoitteesta info@satl.fi.