Kategoriat
Ajoneuvotekniikan kehittyminen ja sähkö- ja hybridiautojen esiinmarssi tuo kasvavia haasteita kuluttajien kanssa toimimiseen. Yhtä lailla kuluttajien yleinen tietoisuus oikeuksistaan kasvaa. Tämä asettaa suuria paineita huoltokorjaamojen ja varaosamyynnin asiakaspalveluun.
Miten toimia siten, että mahdollisimman hyvin ennaltaehkäistään mahdolliset riitatilanteet? Missä mennään kuluttajaoikeuksien kanssa? Miten riitatilanteita selvitellään? Miten tehdään oikeamuotoinen vastine kuluttajariidoissa?
Kuluttajalainsäädäntö korjaamoille 2022 –koulutus on vahva autoalalle suunnattu tehopaketti vastaamaan juuri näihin kysymyksiin. Tule mukaan päivittämään tietosi ja hakemaan uusia ideoita.
Seminaariin voi osallistua paikanpäällä Diagno Finland Oy:n tiloissa Juvanmalmilla osoitteessa Läntinen teollisuuskatu 2, Espoo tai etänä Teamsilla.
Ohjelma on seuraava:
8.50 Tilaisuuden avaus
9.00 Ajankohtaista kuluttajaoikeudesta – Anja Peltonen, Johtaja, Kilpailu- ja kuluttajavirasto
- Ajoneuvotekniikka kehittyy, miten kehittyy kuluttajan asema?
- Kuluttajaoikeuden linjaukset autoalalle
- Etäkaupan yleistymisen vaikutukset
10.00 Miten reklamaation hyvällä hoidolla edistetään asian käsittelyä oikeaan suuntaan? – Heikki Nurmela, Tavarantarkastaja, Keskuskauppakamari
- Autoliikkeen/korjaamon sudenkuopat reklamaatiotilanteissa; ominaisuus vai vika?
- toimenpiteet mekaanisen vaurion/reklamaation tiimoilta
- toimenpiteet koriin liittyvän reklamaation osalta
- Reagointinopeuden merkitys ja kustannusten hallinta -> tyytyväisempi asiakas
11.00 Reklamaation merkitys yritykselle – Pekka Alanko, Vianor
- Eri osapuolten vastuut
- Takuu, virhevastuu vai GW
- Miten reagoida ja vastata reklamaatioon?
- Esimerkkejä reklamaatiosta ja niiden hoidosta
11.40 Lounastauko
12.30 Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja perusteluja riitatilanteissa – Rami Katajisto, Account Development Manager, Michelin, kuluttajariitalautakunnan jäsen
- Kuluttajariitalautakunnan rooli ja toimintaperiaatteet
- Vastaa oikealla tavalla kuluttajariidoissa
- Miten tulkitaan olennaisen tiedon kertominen?
- Rajanvetoa liikkeen laiminlyönnin tai käyttäjän virheen välillä
- Vahingonkorvauksen määrän perusteista
- Kuluttajariitojen tulevaisuudenkuva
- Osuus sisältää kahvitauon 14.00-14.15
15.45 Tilaisuuden päätös
Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.
Hinnat:
SATL:n jäsenille 390,00 €/hlö €, muut 440,00 €/hlö, SATL:n opiskelijajäsenet 50,00 €/hlö (62,00 € alv 24 %)
Hintaan lisätään alv 24%, laskuttajana on Diagno Finland Oy.