SATL SATL
Suomen Autoteknillinen Liitto
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu sisään
  • SATL.fi
  • Ostoskori
  • Suomeksi
  • På Svenska
  • In English
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu sisään
  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Mediatiedotteet
    • Suomen Autolehti
    • Autoalan tiedotteet
  • Jäsenille
    • Yhteistyökumppanit ja jäsenedut
      • A-Katsastus
      • Otavamedia
      • Sokos Hotellit
      • St1
      • Suomen Autolehti
    • Jäsenhankintakampanja
    • Satelliitti-jäsenlehti
    • Jäsenjärjestönä mukana toiminnassa
    • Paikallisyhdistykset
    • FISITA
    • Jäsenrekisterin extranet
    • Päivitä jäsentietojasi
    • Apurahat
    • Kiertokirjeet
    • Osaamisen kehittäminen
      • Tallennetut SATL-webinaarit
      • Paikallisyhdistysten WordPress-sivuston ylläpidon ohjeita
    • Verkkokauppa
    • Sähköinen Suomen Autolehti
  • Osaamisen kehittäminen
    • Koulutukset
    • Seminaarit
    • Verkkokurssit
    • Webinaarit
    • Oppaat
    • EU-hanke 2018
  • Tapahtumat
    • Tapahtumapäivät
    • Kaikki tapahtumat
  • Kirjat ja tuotteet
    • Kirjat
      • Ajoneuvotekniikka
      • Bosch – teknistä tietoutta
    • Muut tuotteet
  • Blogi
  • SATL
    • Tietoa SATL:sta
    • Hae jäsenyyttä
    • Yhteystiedot
    • Toimihenkilöt
    • Liittohallituksen yhteystiedot
    • Yhteydenottolomake
    • Säännöt
    • Tilaa SATL:n uutiskirje

Etusivu / Ajankohtaista / Uutiset / Johtamisen haasteet autoalan jälkimarkkinoinnin kehityksessä

Johtamisen haasteet autoalan jälkimarkkinoinnin kehityksessä 27.09.2019

Kategoriat

  • Uutiset

Elektroniikan määrä ja automaatioaste ajoneuvoissa on kasvanut merkittävästi, mikä on vaatinut autoalan jälkimarkkinoiden palvelukonseptien uudelleenarviointia. Koska huoltoon ei enää tuoda pelkkää autoa, vaan erilaisilla lisälaitteilla varustettu kokonaisuus, korostuu korjaamo- ja huoltopalveluissa asiakkaan yksilöllinen palvelukokemus. Teknologiaosaamista tarvitaan edelleenkin, mutta palvelun reunaehdot määrittää asiakas: auto on voitava tuoda huoltoon silloin kuin tälle parhaiten sopii. Niinpä pelkästään varaosien toimittamiseen perustuvat liiketoimintamallit jäävät historiaan, mutta tässä muutoksessa piilee myös valtava potentiaali. Korjaamot voivat aktiivisesti olla mukana luomassa uusia konsepteja ja siten kasvattaa myyntiä.

Entä millaisia haasteita tämä kehitys tuo johtamiselle? On selvää, digitalisaatio nostaa palvelujohtamisen vaatimukset aivan uudelle tasolle. Samalla kun odotukset palveluiden saatavuudesta ja nopeudesta korostuvat, on myös niiden luotettavuus suurennuslasin alla. Siten tietoturva ja -suoja on kyettävä saumattomasti yhdistämään nopean palvelun konseptiin. Tietojohtamisen näkökulmasta asiakaspalvelutilanteista kerätty data myös auttaa parantamaan seuraavaa kohtaamista, mutta vaatii samalla rakenteita, joilla suoja turvataan. Tiedon johtaminen ei uudessa ajattelumallissa myöskään ulotu vain johtotasolle. Yhä suurempien tietomäärien tulviminen useasta eri lähteestä vaatii henkilöstön erikoistumista tiettyihin aiheisiin, jotta tietoa pystytään hyödyntämään organisaatioissa. Ihmisten johtamisen näkökulmasta on tärkeää varmistaa, että työntekijä tietää, mitä häneltä kaikkien uusien toimintamallien keskellä odotetaan.

Pysyykö johtamisesi ajan tasalla?

Toimialan murrosvaiheessa onkin tärkeää saada kootusti relevanttia tietoa. Tästä syystä Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on ollut mukana tuottamassa Suomea koskevaa, kansainvälisesti vertailtavaa jälkimarkkinabarometria. Tulokset esitellään alan huipputapahtumassa SATL Automotive Aftersales Summitissa. Haluatko kuulla lisää tapahtumasta ja siitä, miten SATL:ssa on valmistauduttu autoalan jälkimarkkinoiden tuleviin haasteisiin johtamisen näkökulmasta? Tilaa SATL:n Executive-uutiskirje!

Avainsanat: aftersales, executive, johtaminenJaa:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Artikkelien selaus

Suomen Autolehti 8/2019 ilmestyy tiistaina 1.10.2019
Puheenjohtajan syysterveiset

Suomen Autoteknillinen Liitto

Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi

Toimihenkilöt
Laskutusosoitteet

  • SATL Facebook
  • SATL LinkedIn
  • SATL Instagram

Tietoa SATL:sta

Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.

SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.

Lue lisää

Sisältö

  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Mediatiedotteet
    • Suomen Autolehti
    • Autoalan tiedotteet
  • Jäsenille
    • Yhteistyökumppanit ja jäsenedut
      • A-Katsastus
      • Otavamedia
      • Sokos Hotellit
      • St1
      • Suomen Autolehti
    • Jäsenhankintakampanja
    • Satelliitti-jäsenlehti
    • Jäsenjärjestönä mukana toiminnassa
    • Paikallisyhdistykset
    • FISITA
    • Jäsenrekisterin extranet
    • Päivitä jäsentietojasi
    • Apurahat
    • Kiertokirjeet
    • Osaamisen kehittäminen
      • Tallennetut SATL-webinaarit
      • Paikallisyhdistysten WordPress-sivuston ylläpidon ohjeita
    • Verkkokauppa
    • Sähköinen Suomen Autolehti
  • Osaamisen kehittäminen
    • Koulutukset
    • Seminaarit
    • Verkkokurssit
    • Webinaarit
    • Oppaat
    • EU-hanke 2018
  • Tapahtumat
    • Tapahtumapäivät
    • Kaikki tapahtumat
  • Kirjat ja tuotteet
    • Kirjat
      • Ajoneuvotekniikka
      • Bosch – teknistä tietoutta
    • Muut tuotteet
  • Blogi
  • SATL
    • Tietoa SATL:sta
    • Hae jäsenyyttä
    • Yhteystiedot
    • Toimihenkilöt
    • Liittohallituksen yhteystiedot
    • Yhteydenottolomake
    • Säännöt
    • Tilaa SATL:n uutiskirje

Pikalinkit

  • Hae jäsenyyttä
  • Paikallisyhdistykset
  • Jäsenrekisterin extranet
  • Yhteydenottolomake
  • Tilaus- ja toimitusehdot
  • Tietoa evästeistä
  • Tietosuojaseloste