SATL SATL
Suomen Autoteknillinen Liitto
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu sisään
  • SATL.fi
  • Cart
  • Suomeksi
  • På Svenska
  • In English
  • Yhteystiedot
  • Kirjaudu sisään
  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Mediatiedotteet
    • Suomen Autolehti
    • Autoalan tiedotteet
  • Jäsenille
    • Yhteistyökumppanit ja jäsenedut
      • A-Katsastus
      • Otavamedia
      • Sokos Hotellit
      • St1
      • Suomen Autolehti
    • Jäsenhankintakampanja
    • Satelliitti-jäsenlehti
    • Jäsenjärjestönä mukana toiminnassa
    • Paikallisyhdistykset
    • FISITA
    • Jäsenrekisterin extranet
    • Päivitä jäsentietojasi
    • Apurahat
    • Kiertokirjeet
    • Osaamisen kehittäminen
      • Tallennetut SATL-webinaarit
      • Paikallisyhdistysten WordPress-sivuston ylläpidon ohjeita
    • Verkkokauppa
    • Sähköinen Suomen Autolehti
  • Osaamisen kehittäminen
    • Koulutukset
    • Seminaarit
    • Verkkokurssit
    • Webinaarit
    • Oppaat
    • EU-hanke 2018
  • Tapahtumat
    • Tapahtumapäivät
    • Kaikki tapahtumat
  • Kirjat ja tuotteet
    • Kirjat
      • Ajoneuvotekniikka
      • Bosch – teknistä tietoutta
    • Muut tuotteet
  • Blogi
  • SATL
    • Tietoa SATL:sta
    • Hae jäsenyyttä
    • Yhteystiedot
    • Toimihenkilöt
    • Liittohallituksen yhteystiedot
    • Yhteydenottolomake
    • Säännöt
    • Tilaa SATL:n uutiskirje

Etusivu / Ajankohtaista / Suomen Autolehti / Suomen Autolehti 8/2019 ilmestyy tiistaina 1.10.2019

Suomen Autolehti 8/2019 ilmestyy tiistaina 1.10.2019 26.09.2019

Kategoriat

  • Suomen Autolehti

Vuoden 2019 kahdeksas Suomen Autolehti 8/2019 ilmestyy lokakuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 96 sivua. Teemana tällä kertaa on maa- ja biokaasun käyttö liikennepolttoaineena.

Lehdessä on muun muassa seuraavaa:

  • Teemaan liittyen:
    • Kaasuautoilu nosteessa Suomessakin. Kaasuautot ovat olleet hieman sivuraiteilla käyttövoimakeskusteluissa. Nyt niiden kysyntä on kuitenkin kääntynyt kovaan kasvuun.
    • Metaani – viimeinen askel ennen vetyä. Biokaasun käyttäminen maaöljystä jalostettujen polttoaineiden sijasta on potentiaalinen tapa vähentää merkittävästi liikenteen tuottamia hiilidioksidipäästöjä.
    • Kaasua raskaaseen kalustoon. Maakaasun nesteyttäminen tiivistää mukaan saatavan energiamäärän niin suureksi, että myös raskas kalusto pystyy hyödyntämään kaasupolttoainetta yhä joustavammin.
  • Auton tekninen avaus: Mazda 3. Mazdan tapana on ollut toimia autoalan muotivirtauksista välittämättä ja se pitää sitkeästi kiinni valitsemastaan tiestä. Myös uudessa Mazda 3:ssa on ratkaisuja, jotka on tehty omalla tyylillä.
  • 68. Frankfurtin IAA-autonäyttely. Saksalaiset premiummerkit järjestivät uutuuksien ilotulituksen, jota muut tukivat. Muualta tulleille jätettiin statistin rooli ja yli puolet valmistajista jätti Frankfurtin kokonaan väliin. EU:n päästömääräykset sanelivat näyttelyn annin.
  • Kevyen kaluston jarrudynamometrit syynissä, huomio teloihin. Erityisesti raskas katsastuskäyttö kuluttaa jarrudynamometrien teloja. Kunnostus on mahdollista, mutta paljon toimitaan EU-direktiivin vastaisesti.
  • Perinteisiä käsivaihteistoja kehitetään, grammakaupalla CO2-säästöä. Automaattivaihteistot yleistyvät, mutta myös perinteinen käsivalintainen vaihteisto kehittyy. Volkswagenin uusi MQ281-käsivaihteisto on tarkoitettu poikittaismoottorilla varustettuihin etuvetoisiin autoihin.
  • Moottoritekniikkaa lehden teemaan liittyen: VW 1,5 TSI EA211 Evo CNG. VW-konserni on uudistanut keskikokoisen kaasumoottorinsa. Monen muun pienemmän hienosäädön ohella moottori sai muuttuvageometrisen turboahtimen.
  • Laitekatsauksessa esillä ovat edulliset diagnoositesterit.

Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.10.2019. Lehden arkisto on luettavissa numerosta 1/2014 alkaen. Lehden näköisversion pääsevät lukemaan paperilehden saavat SATL:n henkilöjäsenet kirjautumalla omilla tunnuksilla SATL:n extranettiin osoitteessa https://rekisteri.sebacon.fi. Asiakastunnus on: satl

Avainsanat: Suomen AutolehtiJaa:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Artikkelien selaus

Autohuolto digitalisoituu – SATL:n jäsenenä pysyt muutoksessa mukana
Johtamisen haasteet autoalan jälkimarkkinoinnin kehityksessä

Suomen Autoteknillinen Liitto

Köydenpunojankatu 8, 00180 Helsinki
puh. 09 694 4724
satl@satl.fi

Toimihenkilöt
Laskutusosoitteet

  • SATL Facebook
  • SATL LinkedIn
  • SATL Instagram

Tietoa SATL:sta

Suomen Autoteknillinen Liitto ry (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö.

SATL toimii jäsenyhdistystensä kattojärjestönä, jonka tavoitteena on ylläpitää ja kehittää koko autoalan osaamista ja ammattitaitoa.

Lue lisää

Sisältö

  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Mediatiedotteet
    • Suomen Autolehti
    • Autoalan tiedotteet
  • Jäsenille
    • Yhteistyökumppanit ja jäsenedut
      • A-Katsastus
      • Otavamedia
      • Sokos Hotellit
      • St1
      • Suomen Autolehti
    • Jäsenhankintakampanja
    • Satelliitti-jäsenlehti
    • Jäsenjärjestönä mukana toiminnassa
    • Paikallisyhdistykset
    • FISITA
    • Jäsenrekisterin extranet
    • Päivitä jäsentietojasi
    • Apurahat
    • Kiertokirjeet
    • Osaamisen kehittäminen
      • Tallennetut SATL-webinaarit
      • Paikallisyhdistysten WordPress-sivuston ylläpidon ohjeita
    • Verkkokauppa
    • Sähköinen Suomen Autolehti
  • Osaamisen kehittäminen
    • Koulutukset
    • Seminaarit
    • Verkkokurssit
    • Webinaarit
    • Oppaat
    • EU-hanke 2018
  • Tapahtumat
    • Tapahtumapäivät
    • Kaikki tapahtumat
  • Kirjat ja tuotteet
    • Kirjat
      • Ajoneuvotekniikka
      • Bosch – teknistä tietoutta
    • Muut tuotteet
  • Blogi
  • SATL
    • Tietoa SATL:sta
    • Hae jäsenyyttä
    • Yhteystiedot
    • Toimihenkilöt
    • Liittohallituksen yhteystiedot
    • Yhteydenottolomake
    • Säännöt
    • Tilaa SATL:n uutiskirje

Pikalinkit

  • Hae jäsenyyttä
  • Paikallisyhdistykset
  • Jäsenrekisterin extranet
  • Yhteydenottolomake
  • Tilaus- ja toimitusehdot
  • Tietoa evästeistä
  • Tietosuojaseloste