Kategoriat
Vuoden 2018 kahdeksas Suomen Autolehti 8/2018 ilmestyy lokakuun alussa. Lehdellä on mittaa 88 sivua.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Škoda Karoq. Karoq tuo VW-konsernin muissa merkeissä esitellyt teknologiat tarjolle astetta edullisemmassa muodossa. Toimiva ja käytännöllinen paketti on varmasti monen mieleen.
- Kaasuautoilu myötätuulessa. Ekologista autoilua haluavalle tarjotaan sähköistettyä voimalinjaa suuren julkisuuden tukemana. Kaasun käyttö yleistyy heikommasta otsikkonäkyvyydestä huolimatta. Valintakynnys voi olla pienempi.
- Akkutuotannon ja kierrättämisen haasteet. Litiumia riittää, koboltti on kysymysmerkki. Nopea kysynnän nousu haastaa harvinaisia materiaaleja käyttävän sähköautojen akkutuotannon. Litiumia on paljon, mutta harvassa paikassa. Muut materiaalit ovat jääneet liian vähälle huomiolle.
- Jakohihnan diagnostiikka, ei varaa virheisiin. Jakohihnan rikkoutumisen seuraukset voivat olla vakavat, joten oikeaoppinen asennus on erittäin tärkeää. Hihnan rikkoutuessa vianaiheuttaja on selvitettävä.
- Alkumaistiaisia tämän vuoden Frankfurtin Automechanika -messuilta. Messujen varsinainen läpikäynti on marraskuun numerossa.
- Pohjoisen Suomen autoliikkeillä ja korjaamoilla on omat haasteensa. Miten toiminta harvaan asutulla alueella eroaa eteläisen tiheään asutumman Suomen toiminnasta?
- Moottoritekniikkaa: Volvo B3154T. Volvo on käyttänyt henkilöautoissaan 4-, 5- ja 6-sylinterisiä moottoreita sekä Yamahan kanssa kehitettyä V8-moottoria. Suunta on ollut alaspäin, ja nyt aika oli sopiva 3-sylinteriselle ottomoottorille.
- Laitekatsauksessa ovat esillä akkuvaraajat ja -testerit.