Kategoriat
Vuoden 2016 seitsemäs Suomen Autolehti ilmestyy syyskuun alussa. Syyskausi aloitetaan 104-sivuisella teemanumerolla, jossa on 28 sivua asiaa autoalan digiarjesta.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Teemaan liittyen:
- Autoliikkeet totuttelevat digiarkeen asiakkaan ehdoilla
- Säästöjä anturitekniikan ja telematiikan avulla, hyötyajoneuvot etäseurannassa
- Itsepalvelukassa ja laiteintegraatio tehostavat katsastusaseman toimintaa
- Henkilöautojen huoltotiedot langattomasti, esimerkkinä BMW:n toteutus
- Huollon ajanvarausta kellon ympäri, Toyotan tapa toimia
- Toiminnanohjaukseen integroitu internet-ajanvaraus, jossa mekaanikon aika on kauppatavaraa
- Auto osaksi esineiden internetiä
- Digiajan haasteet puhuttivat seminaarissa, tulevaisuutta keksimään
- Multimateriaalitekniset korirakenteet tulevat vauhdilla myös vauriokorjaamoille. Viimeisintä teknologiaa edustavien ajoneuvojen korikorjaukset edellyttävät korjaamoilta uusien korjausteknologioiden ja ammattiterminologioiden hallintaa.
- Autokauppa alkuvuonna vihdoinkin reippaassa kasvussa.
- Suomen talven kylmyydessä päällerakennevarusteiden hydrauliikkaöljyn valinta vaatii tarkkuutta.
- Vetokoukkujen tekniset vaatimukset kasvavat ajoneuvojen sähköjärjestelmien kehittyessä. Tavalliset yleismalliset vetokoukun johtosarjat eivät välttämättä enää pysty takaamaan kaikkien ajoneuvon sähköjärjestelmien oikeanlaista toimintaa.
- Kaksipyöräisen moottoritekniikkaa: Suzuki SV650 V2. Suzuki on päivittänyt perusteellisesti keskiluokan katupyöränsä aina moottoria myöten. Kaksisylinterinen V-moottori on säädetty ja sovitettu uuden Euro 4 -vaatimustason mukaisesti. Omana juttuna on myös samaisella moottorilla varustetun pyörän tehon mittaus.
- Laitekatsauksessa ovat esillä 3d-pyöränsuuntauslaitteet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.9.2016. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“