Kategoriat
Vuoden 2016 toinen Suomen Autolehti ilmestyy helmikuun alussa. Tällä kertaa lehdellä on paksuutta 72 sivun verran.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Auton tekninen avaus: Ford Mustang. Legenda on päivitetty nykyaikaan. Takana on erillisjousitus ja moottoriksi on saatavana yllättävä vaihtoehto. Kevennys ja aerodynamiikka parantavat suorituskykyä. Lisänä ovat monipuoliset elektroniset mahdollisuudet auton säätöön.
- SATL:n järjestämä Mestarimekaanikko 2016 -kilpailu käytiin haastavien tehtävien tahdissa. Kilpailu osoittaa hyvin mekaanikon työn vaativuuden.
- Toyota näytti Tokion autonäyttelyn yhteydessä, millaisin harppauksin tietä tasoitetaan kohti automatisoitua ajamista. Lexus GS oli oppinut niin paljon, että kuljettaja saattoi rentoutua moottoritiellä täysin.
- Ajoneuvoprojekteilla on edelleen merkittävä rooli Metropolia ammattikorkeakoulun koulutuksessa. Formula Studentin osalta perehdytään nykyisin sähkötekniikkaan. Auton osien omavalmistusosuus kasvaa koko ajan.
- Perinteiset kuluttajakauppaa tekevät varaosaliikkeet ovat hiljalleen hävinneet Helsingin keskustan liepeiltä. TI-Tarvike on kuitenkin onnistunut pitämään jalansijan isojen autotavaratalojen puristuksessa. Jalansija on löytynyt tiivistämällä yhteistyötä tavarantoimittajan kanssa ja korjaamomyyntiin panostamalla.
- Yhteenveto Suomen vuoden 2015 henkilö- ja hyötyajoneuvoautokaupasta.
- Ketju tukee autoliikkeen toimintaa. Rinta-Joupin Autoliikkeessä on oivallettu yksinkertainen asia: kun automyyjä saa keskittyä myyntityöhön, työn tuloksellisuus paranee.
- Yölinjalla on kysyntää. Raskone on kasvattamassa ympäri vuorokauden auki olevien korjaamoidensa määrää, sillä Yölinja-palvelu on saanut erittäin hyvän vastaanoton.
- Moottoritekniikkaa: FCA (Jeep) 2,2 MultiJet II. FCA:lta on tullut uusi 2,2-litrainen MultiJet II -dieselmoottori. Koko kasvoi aiemmin totutusta noin 10 prosenttia. Konsernimoottorin ensimmäinen käyttökohde on Jeep Cherokeessa.
- Laitekatsauksessa ovat esillä öljyn imuvaihtajat.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.2.2016. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“