Kategoriat
Syyskuun alussa ilmestyy Suomen Autolehden 96-sivuinen lukupaketti. Lehden teemana on älyliikenne, josta on asiaa 20 sivun verran.
Lehdessä muun muassa seuraavaa:
- Älyliikenneteema:
o Katsaus 10. eurooppalaiseen ITS-kongressiin
o Älyliikenne kehittyy kokeilujen kautta, yhteistyöllä tuloksiin
o Bussista taksin kautta kimppa-autoon, matkakortilla kiinni eri välineisiin
o Hajanainen ala kasvun uralla, älyliikenne etsii yhteistä säveltä
o Tiedonsiirtoa, pysäköintiä, autonjakamista mahdollisuuksia erilaisille yrityksille
o Älyä risteyksiin
o Automaattisen ajamisen kehityksen haasteita: anturit, vastuut, kuljettaja
o Euroopan komissio edistää kuljetusten ekosysteemiä, eri kuljetusmuotoja hallittava kokonaisuutena
o Älyliikenne säästää, kohti pienempiä päästöjä
o Tuore yritys panostaa kuluttajarajapintaan, tehot irti liikenteestä
o Datafuusiolla tarkkaa informaatiota, isot automäärät hallintaan
- Sähköturvallisuusmääräysten soveltaminen autoalalla on ollut melko tulkinnanvaraista ja kirjavaa. Uudistuvan standardin autoalaa koskeva liite tuo asiaan helpotusta.
- Ensimmäinen katsastava korjaamo löytyy Urjalasta. Asiakkaat saavat nyt palvelua omalta paikkakunnalta. Hinnalla uusi katsastustoimija ei ole lähtenyt kilpailemaan.
- Scania jatkaa linja-auton valmistusta Lahdessa. Myös tuotekehitys siirtyy Suomeen.
- Toimiva yhteys työelämän ja oppilaitosten välillä on tärkeää molempien osapuolten kannalta. Hyvä esimerkki tästä on Oulun yliopiston ja Oy Sisu Auto Ab:n yhteistyö.
- Yhdenkin automerkin varassa voi autokauppaa tehdä kannattavasti, kunhan merkki on valittu oikein. Esittelyssä kaksi eri yritystä.
- Autokaupan ensimmäinen vuosipuolisko on ollut rankaa taistelua asiakkaista.
- Näkymiä Yhdysvaltojen korjaamotoimintaan, odotettavissa vakaata kasvua.
- Laitekatsauksessa ovat esiteltynä kevyen kaluston renkaanvaihtokoneet.
- Moottoritekniikkaa: Volkswagen 2,0 l TDI 110 kW CRLB, VW:n kuusivuotiaan TDI:n Euro 6 -versio.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 1.9.2014. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“