Kategoriat
Helmikuun alussa ilmestyy Suomen Autolehden 72-sivuinen lukupaketti.
Lehdessä muuten seuraavaa:
- Auto & Korjaamo -messujen raportoinnin alkupalat. Autoalan ammattilaiset kokoontuivat jälleen Helsingin Messukeskukseen. Mukaan oli saatu kattava katsaus jälkimarkkinoinnin tuote- ja palvelutarjontaa.
- Autonomista autoilua ja turbomoottoreita. Honda ja Toyota esittelevät joka toinen vuosi Tokion autonäyttelyn yhteydessä kehitysosastonsa hedelmiä. Viime marraskuussa hedelmät olivat tavallistakin maukkaampia.
- Kiinalainen myrskyvaroitus: Qoros 3 Sedan sai Euro NCAP -testissä täydet viisi tähteä. Ällistystä lisää, että Qoros keräsi kaikista Euro NCAP:n viime vuonna testaamista autoista eniten pisteitä. Auton törmäysturvallisuus on kaikin osin hyvää nykytasoa.
- Autoihin tarjotaan enenevissä määrin tekniikkaa, joka mahdollistaa erilaisten ajoon vaikuttavien ominaisuuksien pikasäätämistä eko- tai sporttipainotteisiksi. Mitä autoissa tapahtuu, kun asetusta muutetaan?
- Vaativat työt varustetulle korikorjaamolle. Korikorjaamojen luokittelujärjestelmää on päivitetty viime vuoden aikana. Eri tasoille asetettavat vaatimukset ovat selkiytyneet.
- Sosiaalinen media muuttaa oppimista ja opettamista. Nykyisin yli 90 prosenttia alle 20-vuotiaista nuorista käyttää sosiaalista mediaa viestinnässä. Sosiaalinen media on internetiä hyödyntävä viestinnän muoto, jossa käsitellään vuorovaikutteisesti ja käytännönläheisesti tuotettua sisältöä.
- Ajoneuvojen sähkönkulutus kasvaa. Elektroniikan ja sähköisten apulaitteiden määrän kasvu näkyy myös ajoneuvon sähkönkulutuksen kasvuna. Esimerkiksi lämmitettävä tuulilasi voi haukata yli kilowatin sähkötehoa.
- Räätälöidysti sitkeämpää ja lujempaa. Terästen kehittyminen mahdollistaa yhä kevyemmät ja lujemmat rakenteet. Valmistusprosessilla voidaan määritellä yhä enemmän lopputuotteen ominaisuuksia. Luja ovikehikko nousee uuteen rooliin.
- Moottoritekniikkaa: Audi V8 TFSI CRBD. Audin nelilitrainen V8 on varustettu kahdella pakokaasuahtimella ja bensiinin suorasuihkutuksella. Moottori ottaa tarpeen mukaan käyttöön neljä tai kahdeksan sylinteriä.
- Laitekatsauksessa järeät 2-pilarinostimet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 3.2.2014. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“