Kategoriat
Tammikuun alussa ilmestyy Suomen Autolehden peräti 112-sivuinen lukupaketti, joka sisältää muun muassa tammikuun lopussa 23.-25.1.2014 pidettävän Auto & Korjaamo -messujen virallisen messuoppaan.
Lehdessä muuten seuraavaa:
- Ledi muuttuu moneksi auton valona. Se antaa vapauksia muotoiluun ja lisää toiminnallisuuksia. Ajovalot kuitenkin ovat – ja näillä näkyvin pysyvät – hankalimpina sovelluskohteina.
- Älykäs auto osaa välttää kolarit ennalta. Drive C2X -älyliikennehankkeen talvitestit tehdään Suomessa.
- Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä on selvittänyt uusia mahdollisuuksia verottaa autoilua enemmän käyttöön kuin hankintaan perustuen. Yhtenä selvityksen pääkysymyksistä oli satelliittipaikannuksella saatavien ajotietojen käyttäminen verotuksen perusteena. Avoimia kysymyksiä jäi kuitenkin paljon.
- Mazdan nykykehitystä ohjaa Skyactiv-teknologia. Downsizingin sijaan moottoreissa käytetään poikkeuksellisia puristussuhteita. Autot valmistetaan edelleen Japanissa. Tarkemmassa tarkastelussa on uusi Mazda 3.
- Moottoritekniikkaa: Scr-tekniikalla Euro 6 normin täyttävä 1,6-litrainen ja 100 kW:n tehoinen Opel B 16 DTH.
- Varaosaliikkeet jakautuvat kahteen kastiin: Toiset keskittyvät korostetusti autokorjaamon paikallistukuiksi. Toiset näkevät autoalan ulkopuolisten kuluttajatuotteiden myynnissä hyvätkin mahdollisuudet.
- Merkkikorjaamot hamuavat vanhempaa autokantaa omistavia asiakkaita takaisin houkuttelevilla huoltopaketeilla.
- 43. Tokion autonäyttely. Toivo tulevaisuudesta ja huoli huomisesta.
- Laitekatsauksessa ovat kevyen kaluston 3D-suuntauslaitteet.
Suomen Autolehden sähköinen näköisversio ilmestyy myös 2.1.2014. Sitä pääsee lukemaan kirjautumalla SATL:n extranettiin osoitteessa http://satl.ankkuri.info/login/.
“