Kategoriat
Kesätauon jälkeen ilmestyvä vuoden seitsemäs Suomen Autolehti 7/2021 ilmestyy syyskuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 84 sivua.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- Autokaupan ensimmäinen vuosipuolisko, kauppa käy hyvin – tavarapula vaivaa. Pandemian ote maailmasta ei ole vieläkään hellittänyt. Lisäksi autojen valmistusta vaikeuttaa globaali pula mikrosiruista. Suomessa rekisteröinnit ovat kuitenkin ensimmäisen vuosipuoliskon jälkeen maltillisessa kasvussa.
- Korjaamolaitekaupassa hyvä vire, asiantuntemus ratkaisee. Internet on tuonut korjaamolaitekauppaan entistäkin kovemman hintakilpailun. Arprélla uskotaan asiantuntemuksen ja kumppanuuden olevan kuitenkin edullista hintaa tärkeämpää. Myös Wihurilla on aloitettu monia uusia korjaamoinvestointiprojekteja hiljaisen koronakauden jälkeen. Yrityksen korjaamolaitekauppa saavuttaa tänä vuonna merkittävän virstanpylvään, jota se juhlii työn merkeissä.
- Kierrätyksellä uudenveroisia, vaihtolaitteilla on merkittävä rooli korjaamomyynnissä. Kunnostetun varaosan käyttö on usein järkevä ja yleinenkin ratkaisu, kun esimerkiksi auton laturiin ja käynnistinmoottoriin tulee vikaa. Autotekniikan kehittyessä tarjolla oleva valikoima kasvaa ja kunnostustöitä tekevillä yrityksiltä vaaditaan korkeaa ammattitaitoa.
- Hyvää asiakaspalvelua Mercedes-Benz-painotteisesti, sivutyöstä kasvoi iso monimerkkikorjaamo. Jukka Räsäsen perheen korjaamotoiminta on perustunut jo yli 30 vuotta Mercedes-Benzeihin ja ystävälliseen asiakaspalveluun.
- Jyväskylän Truck Center JTC kasvaa vauhdilla, palvelu ja verkostoituminen kilpailuvalttina. Yritys on lyhyessä ajassa lunastanut paikkansa. Monimerkkikorjaamo toimii myös Ivecon merkkihuoltona ja hyötyajoneuvomyyjänä. Menestymien reseptinä on joustavuus, laadukas työnjälki sekä yritysten välinen yhteistyö.
- Moottoritekniikkaa: Audi R5 TFSI ja Cupra Formentor VZ5, perinne elää. Audin tehokas, turboahdettu viisisylinterinen on sovitettu urheilullisen Cupra Formentor -katumaasturin moottoriksi.
- Laitekatsauksessa esillä ovat kevyen kaluston penkkitasapainotuskoneet.
Lehden sähköinen näköisversio on myös luettavissa 3.9. Se sekä aiemmin numerosta 1/2014 lähtien ilmestyneet lehdet ovat luettavissa omilla henkilökohtaisilla tunnuksilla täällä SATL-portaalista. Kirjautuminen tapahtuu sivun ylälaidassa olevan ”Kirjaudu sisään” -linkin kautta jäsenen extranet tunnuksilla (jäsennumero ja salasana). Voit määrittää järjestelmän muistamaan salasanasi, jolloin uusia kirjautumisia ei vastaisuudessa kyseisellä päätelaitteella tarvita. Lehteä pääset lukemaan kirjautumisen jälkeen ”Sähköinen Suomen Autolehti”-nappia painamalla.
Jos tunnus ja/tai salasana on hukassa, voi sen tilata osoitteesta info@satl.fi.