Kategoriat
Tämän vuoden yhdeksäs Suomen Autolehti 9/2020 ilmestyy marraskuun alussa. Lehdellä on mittaa tällä kertaa 80 sivua.
Lehdessä on muun muassa seuraavaa:
- Auto- ja öljyteollisuuden yhteinen tie päättymässä, EU ei halua nähdä kokonaisuutta. Auto- ja öljy-yhtiöt ovat kulkeneet käsi kädessä sata vuotta. Yhteistyöllä on saavutettu paljon. Polut ovat nyt eroamassa, kun poliittinen tahto on kääntynyt sähköisen voimalinjan puolelle. Silmät ummistavalla valinnalla menetetään paljon mahdollisuuksia.
- Raskaan kaluston apujarrujärjestelmät, nopeutta pois ilman pyöräjarruja. Tehokkaaseen ja taloudelliseen kuljetustoimintaan kuuluvat hyvä polttoainetalous, korkeat keskinopeudet ja alhaiset käyttökustannukset. Kaikkien näiden tavoitteiden saavuttamisessa kuljettajien apuna ovat erilaiset apujarrujärjestelmät.
- Täyssähköautojen yleistyminen heikentää korjaamotaloutta, huolestuttava trendi. Sähköautojen osuus autokannasta ei vielä ole suuri. Muutos on kuitenkin meneillään eikä silmiä ole varaa ummistaa. Huoltotyön määrä pienenee ja myytävät osat vähenevät.
- Oulun seudun jakopääongelmiin testataan ratkaisua, ylipaineella hihnalle lisää käyttöikää. Pölyn ja kovan kuormituksen jakohihnalle aiheuttamia ongelmia voidaan ratkaista varsin yksinkertaisen lisävarusteasennuksen avulla.
- Kuorma-autokorjausta jo kolmannessa polvessa, kärrynpyöräpajasta digiaikaan. Korjaamoyrityksen menestyksen avaimet ovat periaatteessa yksikertaiset. Autot pitää saada aikailematta ja kerralla kuntoon hyvän asiakaspalvelun hengessä.
- Bosch Car Service -ketjussa panostetaan palveluun, kaikki lähtee laadusta. Maailmanlaajuisen autokorjaamoketjun jäsenyrityksen pyrkivät työn ja asiakaspalvelun osalta vähintäänkin merkkikorjaamojen tasoiseen palveluun.
- Moottoritekniikkaa: Opel 1,2 l Direct Injection Turbo, oman talon tuote. Opel Astran nykyinen K-malli sai tekniikkapäivityksen myötä uudet moottorit, jotka ovat kaikki kolmesylinterisiä. Käsivaihteiston kanssa käytettävä 1,2-litrainen bensiinimoottori on Opelin omaa suunnittelua.
- Laitekatsauksessa esillä ovat dieselsavutusanalysaattorit.
Lehden sähköinen näköisversio on myös luettavissa 2.11. Se sekä aiemmin numerosta 1/2014 lähtien ilmestyneet lehdet ovat luettavissa omilla henkilökohtaisilla tunnuksilla SATL-portaalista osoitteessa https://satl.fi/jasenille/sahkoinen-suomen-autolehti/. Kirjautumisen jälkeen valitse ”Jäsenille”-valikosta ”Sähköinen Suomen Autolehti”. Avautuvalta sivulta paina ”Siirry lukemaan”-nappia.
Jos tunnus ja/tai salasana on hukassa, voi sen tilata osoitteesta info@satl.fi.