Kuluttajalainsäädäntö korjaamoille 7.5.2020 Espoo

390,00  (ei sis. alv.)

NORMAALIHINTA
390,00  (ei sis. alv.)

Miten toimia siten, että mahdollisimman hyvin ennaltaehkäistään mahdolliset riitatilanteet? Missä mennään kuluttajaoikeuksien kanssa? Miten riitatilanteita selvitellään? Miten tehdään oikeamuotoinen vastine kuluttajariidoissa?

Kuluttajalainsäädäntö korjaamoille –koulutus on vahva autoalan jälkimarkkinoille suunnattu tehopaketti vastaamaan juuri näihin kysymyksiin. Tule mukaan päivittämään tietosi ja hakemaan uusia ideoita!

SATL:n jäsenille 390 euroa / pv, muuten 440 euroa / pv.

Hintaan lisätään alv 24%

TAPAHTUMAN TIEDOT

07.05.2020
08:20 a.m.
15:30 a.m.

Saapumisohjeet: Parkkitilaa yläpihalla. Kaksi sähkö- ja hydridiautojen peruslatauspistettä kurssilaisten käytettävissä

Ajoneuvotekniikan kehittyminen ja sähkö- ja hybridiautojen esiinmarssi tuo kasvavia haasteita kuluttajien kanssa toimimiseen. Yhtälailla kuluttajien yleinen tietoisuus oikeuksistaan kasvaa. Tämä asettaa suuria paineita nyt ja jatkossa myös  huoltokorjaamoiden ja varaosamyynnin puolella.

Miten toimia siten, että mahdollisimman hyvin ennaltaehkäistään mahdolliset riitatilanteet? Missä mennään kuluttajaoikeuksien kanssa? Miten riitatilanteita selvitellään? Miten tehdään oikeamuotoinen vastine kuluttajariidoissa?

Kuluttajalainsäädäntö korjaamoille –koulutus on vahva autoalan jälkimarkkinoille suunnattu tehopaketti vastaamaan juuri näihin kysymyksiin. Tule mukaan päivittämään tietosi ja hakemaan uusia ideoita!

Ohjelma

  • 8.20 Ilmoittautuminen alkaa, kahvitarjoilu ja pikkupurtavaa
  • 9.00 Ajankohtaista kuluttajaoikeudesta – Anja Peltonen, Johtaja, Kilpailu- ja kuluttajavirasto
    • Ajoneuvotekniikka kehittyy, miten kehittyy kuluttajan asema?
    • Kuluttajaoikeuden linjaukset autoalalle
    • Etäkaupan yleistymisen vaikutukset
  • 10.00 Miten reklamaation hyvällä hoidolla edistetään asian käsittelyä oikeaan suuntaan? – Heikki Nurmela, Tavarantarkastaja, Keskuskauppakamari
    • Autoliikkeen/korjaamon sudenkuopat reklamaatiotilanteissa; ominaisuus vai vika?
      • toimenpiteet mekaanisen vaurion/reklamaation tiimoilta
      • toimenpiteet koriin liittyvän reklamaation osalta
    • Reagointinopeuden merkitys ja kustannusten hallinta -> tyytyväisempi asiakas
  • 11.00 Reklamaation merkitys yritykselle Pekka Alanko,Vianor
    • Eri osapuolten vastuut
    • Takuu, virhevastuu vai GW
    • Miten reagoida ja vastata reklamaatioon?
    • Esimerkkejä reklamaatiosta ja niiden hoidosta
  • 11.40 Lounas
  • 12.30 Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ja perusteluja riitatilanteissa – Rami Katajisto, Toimialapäällikkö, Volvo Construction Equipment Finland Oy, kuluttajariitalautakunnan jäsen 
    • Kuluttajariitalautakunnan rooli ja toimintaperiaatteet
    • Vastaa oikealla tavalla kuluttajariidoissa
    • Miten tulkitaan olennaisen tiedon kertominen’?
    • Rajanvetoa liikkeen laiminlyönnin tai käyttäjän virheen välillä
    • Vahingonkorvauksen määrän perusteista
    • Kuluttajariitojen tulevaisuudenkuva
  • 15.30 Tilaisuuden päätös

Osallistumishinnat

    • SATL:n jäsenille 390 euroa / pv, muuten 440 euroa / pv

Hinnat sisältävät tilaisuuden ohjelman sekä siihen kuuluvat tarjoilut. Hinta ei sisällä mahdollisia majoituskuluja. Hintoihin lisätään alv 24 %. Laskutuksen hoitaa Diagno Finland Oy.

Ilmoittautuminen voidaan perua maksutta viimeistään 14 päivää ennen kurssin alkua. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme 50 prosenttia osallistumismaksusta. Mikäli joudut peruuttamaan osallistumisesi tee se sähköpostilla satl@satl.fi. Mikäli osallistumista ei peruuteta, veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan.